BG

Велике саобраћајне измене у току пролећа и лета

Обнове великих саобраћајница пре две године довеле су до тога да је у једном тренутку око 50 линија јавног превоза било преусмерено, скраћено или укинуто. Ако се може судити према најављеним реконструкцијама саобраћајница за 2019, у току предстојећег пролећа и лета врло лако се може десити да број истовремено преусмерених и укинутих линија надмаши лето 2017.

Прве велике измене у јавном превозу донеће друга фаза радова на Тргу републике. Већ од априла требало би да почне обнова саобраћајница које окружују сам трг. У градилиште ће бити претворене Коларчева и прилази тргу из Македонске, Француске и Васине улице. Овим саобраћајницама пролазе аутобуси 26, 27, 31, 37, 44 и 96, али и тролејбуси 19, 21, 22, 28, 29 и 41, и већ сада је јасно да ће добар део њих бити преусмерен, а део њихових траса скраћен. Надлежни тренутно траже најбоље решење за привремену измену саобраћаја. Најтежи задатак биће да реше питање тролејбуског саобраћаја јер окретница је на Студентском тргу. Према тренутној ситуацији, велика је шанса да у току друге фазе обнове Трга републике тролејбуси 19, 21, 22 и 29 окрећу испред Палате „Албанија”. Ако тако буде, ова измена би важила до дубоко у јесен јер за окончање радова који су на тргу почели крајем августа 2018. укупан рок је 420 дана. Врло лако се може десити да овог марта тролејбуси последњи пут иду до Студентског трга. Осим што би требало да почне обнова и овог трга, надлежни већ дуже размишљају да у центар града уместо трола уведу електробусе, а да тролејбусе преусмере споредним улицама до Дорћола, па и да некима од њих, из правца периферних делова града, скрати трасу до Славије.

Кад почне друга фаза на Тргу републике, убрзо би требало да крене и велика обнова на око три километра улица од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка, односно у Краљице Марије, 27. марта, Џорџа Вашингтона и Цара Душана.

Како туда пролазе и трамваји и тролејбуси и аутобуси, путнике који користе линије 2, 5, 10, 28, 33, 40, 48, 65, 77 и 79 чекају паклено пролеће и лето. Сви аутобуси ће вероватно бити преусмерени, а трамваји ће, чим буде кренуло вађење шина на потезу дугом око три километра, бити укинути.

– Када започну радови на било којој деоници на овом потезу, трамвајски саобраћај ће бити онемогућен и трамваји ће бити замењени аутобусима на привременим линијама – указују у Секретаријату за јавни превоз.

Слично ће бити и са тролејбусима, који ће у једном тренутку бити укинути јер ће се преклопити радови на Тргу републике и у четири улице од Рузвелтове до Зоо врта. Како кажу у секретаријату, још се не зна прецизна динамика, нити који ће се радови преклапати.

За сада се најмање прецизно зна када ће тачно да почне обнова Савског трга која ће донети највеће измене у јавном превозу. Јер њиме пролази већина трамваја (7, 9, привремено уведени 2Л, 11Л и 12Л, али и привремено укинути 2, 3, 3Л, 12 и 13), аутобуси 78 и 83, као и обреновачки аутобуси. Ту је и окретница за 36, 46, 51, 91, 92, 511, 551, 553 и 601.

– Аутобуске линије ће дефинитивно бити измештене, док се за трамвајске још не знају детаљи, односно да ли радови могу да се обављају фазно – кажу у секретаријату.

Извесно је да се окретница која на Савском тргу постоји годинама после обнове неће враћати ту. Она ће, потврђују у секретаријату, за стално бити пресељена код Мостарске петље, што су још пре неколико година надлежни и најавили. За изградњу новог терминуса, додају у секретаријату, биће задужено предузеће „Београд на води”.

Трамвајски саобраћај овог лета неће зависити само од радова на тргу него и од тога када ће почети селидба Старог савског моста. То се сигурно неће десити пре јуна за када најављен завршетак радова на постављању трамвајских шина на Мосту на Ади. Преко њега би убудуће требало да иде трамвај од Бановог брда до Новог Београда (вероватно ће 13 линија бити трајно преусмерена), а требало би и да се успостави и нова линија од Кнежевца до Новог Београда са ознаком 4 или 8.

– За сада нису дефинисане линије пошто је то условљено изградњом новог Савског моста – истичу у секретаријату.

Због уклањања Старог савског моста и почетка градње новог, од лета па у наредне две-три године Мост на Ади постаће и привремена трамвајска веза Новог Београда и осталих делова града. Највећа недоумица је шта ће бити са линијама 7, 9, 11 и 13.

Због истовременог сређивања трга и демонтаже моста ипак се може десити да трамваји 7, 9, 11 и 13 не буду преусмерени ка Мосту на Ади, већ да се на њиховој досадашњој траси уведу аутобуси.

А, када се и заврше радови на Савском тргу нови задатак за надлежне биће како да надоместе део трасе трамваја 7, 9, 11 и 13 јер ће после уклањања Старог савског моста без трамвајске везе остати Старо сајмиште, Ушће, блокови код „Сава центра”… Незванично, као дугорочно решење, наводи се увођење аутобуске линије која ће надокнадити недостатак трамваја у овом делу Новог Београда, али и нови кружни трамвај који би ишао и преко Моста на Ади и преко будућег новог савског моста.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh