• Gradovi

    Vesić: Najugroženije su prigradske opštine

    BEOGRAD – Za kapitalne investicije u budžetu Grada Beograda su za narednu godinu odvojene 23 milijarde dinara, najviše za vodovod, kanalizaciju, puteve i sve ono što nedostaje kako bi Beograd izgledao kao moderna prestonica 21. veka, izjavio je gradski menadžer Goran Vesić.

    Kada je reč o infrastrukturi, najugroženije su prigradske opštine, mada postoje i delovi Vračara i Savskog venca koji nemaju kanalizaciju, rekao je Vesić na RTS-u, prenosi Gradska uprava.

    „Većina grada nema kanalizaciju i mi smo zato pre mesec dana na sednici usvojili strateški plan čiji je cilj da do 2025. godine nijedna kuća u Beogradu ne bude bez kanalizacije“, podsetio je Vesić.

    Vrednost tog plana je 575 miliona evra, precizirao je on i dodao da će u okviru njega sledeće godine biti urađena 73 kilometra vodovoda i 65 kilometara kanalizacije.

    „Takođe biće urađeno i pet fabrika za prečišćavanje otpadnih voda jer mi danas, na našu sramotu, svu kanalizaciju ispuštamo u Savu i Dunav“, rekao je Vesić.

    Kako je naglasio, politika Grada Beograda je samo deo politike Vlade Srbije koja vodi „veoma agresivnu ekonomsku politiku“.

    „Srbija prvi put posle više od decenije počinje ekonomski da raste i da napreduje. Ekonomska snaga Srbije je važna zato što se ona pretvara u političku snagu. U medijima se pojavio naslov da se Srbija pominje kao zainteresovana da kupi luku Bar i to je deo tog ekonomskog širenja u regionu“, rekao je Vesić.

    Kako je dodao, Vlada Srbije je u ovoj godini završila 98 kilometara auto-puteva, a za sledeću godinu planira 91 kilometar „što nije bilo godinama“.

    „Pre neki dan je premijer Vučić promovisao projekat izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta, koja treba da bude gotova do 2018. godine. Sramota je da su naši vozovi 1884. godine od Beograda do Niša vozili za isto vreme kao i do pre nekoliko godina“, rekao je Vesić i dodao da su juče u Novom Pazaru otvoreni škola, vrtić i dijagnostički centar i da se na taj način razvija multikulturno društvo.

    Govoreći o izgradnji puteva, gradski menadžer je podsetio da je tokom godine urađeno 105 kilometara puteva, a sledeće godine grad će preuzeti 90 kilometara puteva koji su sada u nadležnosti republike.

    „Postoje delovi grada sa nekategorisanim putevima u kojima ljudi još uvek idu makadamom, i mi to želimo da promenimo. Pored toga, tokom godine rekonstruisaćemo veliki broj ulica, a radimo planove za velike rekonstrukcije“, rekao je Vesić i dodao da će se raditi rekonstrukcija Slavije i Bulevara oslobođenja do Autokomande, Ruzveltova, Kraljice Marije, 27. Marta.

    On je naglasio da građani treba da znaju da novac za infrastrukturu dolazi od onih koji grade objekte jer, kako je dodao, onaj ko gradi taj i plaća doprinose za građevinsko zemljište koji ponovo idu na izgradnju infrastrukture.

    „Zato je važno da u Beogradu bude na stotinu kranova, jer to znači da će biti više novca za infrastrukturu“, rekao je Vesić.

    Kako je pojasnio budžet Grada Beograda je ujedno restriktivan i razvojan, što znači da se štedi na nepotrebnim stvarima, a ulaže u infrastrukturu.

    „Kada govorimo o restriktivnom budžetu, to znači da neće biti novih zaduživanja, jer mi već dve godine nismo uzeli nijedan dinar kredita. Zatekli smo 1,1 milijardu evra kredita, i to možemo da vratimo samo ako štedimo“, rekao je Vesić i ocenio da je budžet istovremeno i razvojan jer je u infrastrukturu izdvojeno 23 milijarde dinara.

    Foto/Video TANJUG, arhiva

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com