Novosti online

Винил потукао „Јутјуб”

Продаја винила у прошлој години донела је британским музичким уметницима више прихода од емитовања њихових видео-клипова на „Јутјубу”. Уједно издања британских извођача, попут Адел и Еда Ширана, најпродаванија су не само на британском острву већ и у целом свету у 2015. години, наведено је у најновијем извештају дискографске асоцијације БПИ.

Како је известио „Гардијан”, продаја винила бележи раст осму годину заредом, и само током прошле године продато је више од два милиона плоча само у Великој Британији. То је, уједно, и најбоља продаја овог формата још од 1994. године.

О томе како је винил „потукао” „Јутјуб” сведочи податак да, упркос расту видео-стримова на најпопуларнијем онлајн сервису за размену видео-садржаја од чак 88 одсто, који је донео зараду од 24,4 милиона фунти, дискографске куће су од продаје 2,1 милион винила инкасирале 25,1 милион фунти.

Најпродаванији винил у Великој Британији већ недељама је Принсов „Purple Rain”

Упркос томе што је за британску музичку индустрију 2015. била једна од најуспешнијих година, није све тако ружичасто. Како је објавио Би-Би-Си, приход од продаје осталих физичких и дигиталних формата и стримовања пао је за један одсто и укупна зарада износи 688 милиона фунти. Главни кривац за овај пад је „Јутјуб”. Челници асоцијације БПИ наглашавају да „Јутјуб” није нимало дарежљив према музичарима. Како истичу, један од најпопуларнијих „Гуглових” онлајн сервиса чак плаћа мање тантијеме музичарима од аудио стриминг сервиса, какви су „Спотифај” и „Дизер”(доступан и у Србији), од којих је зарада у прошлој години износила 146,1 милион фунти.

„Захваљујући музици ‘Јутјуб’ увећава своје богатство, а они своје приходе не деле са онима од којих зарађују новац”, одсечан је Џеф Тејлор, извршни директор асоцијације БПИ и „Брит” награда, додајући да је невероватно да ова онлајн платформа диктира услове на тржишту богатећи се на уштрб музичара.

Међутим, „Гардијан” цитира неименованог портпарола „Јутјуба”, који каже да носиоци ауторских права имају потпуну контролу над својом музиком на овом сервису:

„И на њима је да одлуче да ли ће своје садржаје да скину с нашег сајта или да од тога профитирају. Захваљујући рекламама, у могућности смо да уметницима обезбедимо зараду од публике која никад пре није плаћала музику.”

Са друге стране, Би-Би-Си је подсетио да америчко и европско законодавство штите интернет платформе, с обзиром да дискографске компаније не могу да их туже када њихови корисници илегално поставе материјал који је заштићен ауторским правом.

„Дискографија је тако у (не)милости техонолошког гиганта, који држи најважнију видео платформу на свету”, закључио је британски јавни сервис.

Адел најтраженија у историји

Најпродаванији албум на читавој планети има Адел. Њено треће студијско издање „25” до сада је продато у тиражу од 17,4 милиона копија, од чега у Великој Британији у 2,5 милиона примерака. То га чини и једним од најпродаванијих издања у историји популарне музике. Интересантно је да британски уметници „држе” 17,1 одсто глобалног тржишта. Међу првих пет најпродаванијих у свету у 2015. години су, осим Адел, и албум „Икс” Еда Ширана, „1989” Тејлор Свифт, издање „Purpose” Џастина Бибера, и „In the Lonely Hour” Британца Сема Смита. У Британији је, после Адел, Ширана и Смита, у прошлој години најтраженији био албум Елвиса Прислија „If I Can Dream”.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh