• Gradovi

    Vojska je na kraju rata protiv NATO-a imala pet puta više ispravnih lovaca nego sada

     

     

    Tvrdnja ministra odbrane Aleksandra Vulina da Ratno vazduhoplovstvo Vojske Srbije nije bilo u boljem stanju od vremena NATO agresije nema uporište u realnosti jer je i nakon ratnih gubitaka 1999. godine vojna avijacija imala bar pet puta više ispravnih aviona nego što ih ima sada, rečeno je danas agenciji Beta.

    Ministar Vulin u utorak je posetio aerodrom Batajnica gde je ocenio da srpsko vojno vazduhoplovstvo nije bilo u boljem stanju od vremena NATO agresije i da vojska nije imala veći broj osposobljenih vazduhoplova. Prema izveštaju medija, Vulin je rekao da je trenutno letno sposobno po tri lovca Mig-29 i Mig-21, kao i nekoliko Orlova.

    Prema zvaničnim podacima, medjutim, kraj NATO bombardovanja tadašnja Vojska Jugoslavije (VJ) dočekala je sa gotovo 50 migova, od čega je više od polovine bilo u letnom stanju.

    U zvaničnoj monografiji 204. lovačkog puka VJ navodi se da je dan po završetku rata samo sa aerodroma Slatina kod Prištine na Batajnicu preletelo 12 Migova 21 iz 83. puka, od čega osam jednoseba i tri dvoseda, dok je izvestan broj aviona koji nisu bili u letnom stanju prebačen zemaljskim putem.

    U toj knjizi se navodi da su ti avioni preleteli 11. juna 1999. godine u periodu od 16,33 do 17,32. Oni su priključeni 204. puku, gde je rat preživelo oko 20 Migova 21 i pet Migova 29, dok je u upotrebi ostao i izvestan broj Migova 21 u izvidjačkoj varijanti.

    Prema tvrdnji izvora bliskog Komandi Ratnog vazduhoplovstva i PVO, prvog letačkog dana nakon NATO bombardovanja (12. juna 1999. godine) komanda je na spisku imala i računala na 37 aviona Mig-21 i pet Migova 29, od čega je u letnom stanju bilo 19 Migova 21 i pet Migova 29.

    Osim toga, Vojska Jugoslavije je imala nekoliko desetina jurišnih aviona Orao i Supergaleb, kao i 107 transportnih, protivoklopnih i helikoptera opšte namene.

    Penzionisani pukovnik lovačke avijacije i instruktor letenja Boriša Mandić izjavio je agenciji Beta da ne samo da ratno vazduhoplovstvo nije u najboljoj situaciji od 1999. godine već se može reći da su resursi toliko istrošeni da se jedva održava i dežurstvo u sistemu PVO.

    „A i to smo uspeli samo zbog toga što je jedan od dva dežurna lovca na Batajnici dvosed, koji nema radar. Mi smo jedini na svetu uspeli da stavimo dvosed u dežurnu paru i da na njega stavimo rakete vazduh-vazduh“, rekao je Mandić i dodao da su resursi kojima raspolaže srpsko vojno vazduhoplovstvo „veoma mršavi“ i da je u pitanju minimalan broj aviona, tim pre što Migovi 29 pristigli iz Rusije još nisu u upotrebi.

    Mandić je rekao da ga nije iznenadilo što prisutni predstavnici Vojske Srbije nisu reagovali na izjavu ministra jer se radi o karijeristima koji su u obavezi da ministru govore takve stvari i da sve predstavljaju u boljem svetlu.

    „Ne samo da ne stoji izjava ministra da stanje nije bilo bolje od kraja rata, već možda može da se kaže i da smo ispod svakog zahtevanog nivoa“, rekao je Mandić.

    Link Izvora

    1 Komentar

    1 Komentar

    1. Љубомир Костић

      3. јануара 2018. at 19:12

      Не разумем се у послове одбране, последњи пут сам се тиме бавио као војник у Крушевцу 2003. године. Међутим, у типове политичара као што је господин Вулин, добро се разумем, као и већина грађана Србије. Није битно шта причаш, ни коме причаш, ни како причаш. Прича ће пролазити док год нема никога ко би те оповргао, а тај неко то или не може, или не сме или је подмићен па не жели да учини.

      Тако у новинама читамо како је Клинички центар у Нишу саграђен на месту на коме је пре тога била ледина. Тамо јесте била ледина, али пре више од четрдесет година. Зграда Киничког центра у Нишу је започета још током седамдесетих година прошлог века.

      У новинама читамо и о ауто-путу Ниш – Пирот. Тај пут, нека зна свако, још увек није завршен.

      У новинама читамо и о расту зарада. Само пет земаља у Европи има нижу просечну зараду запослених од Србије.

      Испоставља се да нема ко више ни да слуша шта се све прича. Они који би саслушали истину, већ су на путу према Аустрији, Швајцарској, Немачкој, Шведској, Немачкој, а, богами, и према Уједињеним Арапским Емиратима, Катару, Кини и другим земљама.

      Љубомир Костић

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com