• BG

    За медије блиске властима највише пара, критичарима ни динара

    tvНајвише новца на медијском конкурсу који је расписао Град Београд „неочекивано“ је отишло медијима блиским власти.

    Конкурсом је предвиђено да се подели укупно 90 милиона динара, а одабраним пројектима, којих је 36, раздељено је 85,75 милиона динара.

    Од тога, само четири куће, Adria Media, Maxim Media Plus, Коперникус и портал Телеграф узеле су готово 30 милиона динара.

    Са друге стране, медији који критички извештавају о раду власти нису добили ни динара.

    Поред листа Данас, који је конкурисао пројектима „Навијачке групе – од подкултуре до основне школе криминала“ и „Донирај данас“, средства нису одобрена ни недељнику Време, Медија центру, Новинској агенцији Бета.

    Симптоматично, новац неће добити ни Пиштаљка (Удружење Еутопиа) за пројекат „Истраживање корупције и сукоба интереса у извршним и управним органима града Београда и градских општина“.

    Уредник тог портала, Владимир Радомировић, поручује да је сад јасно зашто је цео поступак држан у тајности и зашто до објављивања резултата нисмо знали ко су чланови комисије.

    – Неко из врха градске власти се уплашио теме коју смо ми предложили.

    Комисија је очигледно радила по нечијим налозима и у тајности како би елиминисала пројекте који би заиста допринели информисању грађана Београда.

    Новац је додељен многим фирмама које су основане по расписивању конкурса – тврди Радомировић.

    Уредник Пиштаљке додаје да се тај портал јављао на конкурсе Министарства културе и информисања и добијао средства за сличне пројекте, па не види разлог због кога им „стручна“ комисија овај пут није доделила средства.

    Adria Media Group, издавач Курира и Newsweeka, добио је пет милиона динара за три пројекта, а конкурисао је са чак седам пројеката.

    Чак осам милиона добио је портал Телеграф (Internet group) за пројекат „Прво размисли па лајкуј!

    Стоп дигиталном насиљу!“, док је телевизија Коперникус добила три милиона.

    Неколико медија у власништву Maxim Medie Plus и породице Крџић однело је у збиру 13 милиона динара.

    ТДИ радију додељено је 2,5 милиона динара, а Радио ЈАТ, који је у власништву исте фирме, добио је три милиона.

    Милош Крџић је и сувласник продукцијске куће Magic records, која је за пројекат „Зауставимо насиље „ добила осам милиона динара.

    Фирма Maxim Media Plus, у власништву Ружице и Милоша Крџића, осим ова два радија поседује и Студио Б, који на овај позив није конкурисао.

    Могући разлог је и прашина која се дигла око прошлогодишњег градског конкурса, на коме је Студио Б за емисију „Београде, добар дан“ од 45 милиона динара покупио 23 милиона, више него остала 22 медија заједно.

    Заједно са четири милиона колико су добили Хит ФМ и Радио Каролина, само из градске касе брачни пар Крџић добио је 27 милиона, не рачунајући још неколико милиона са конкурса који је расписала Република.

    Иначе, и на прошлогодишњем конкурсу нашем листу није одобрен ниједан пројекат.

    Необично је и то да су највише новца добиле мало познате продукцијске куће, неке регистроване као власништво предузетника, од којих је неколико основано непосредно пре расписивања конкурса.

    И Frame studio за аудио и видео производњу, у власништву Мирослава Савића, добиоје 6,5 милиона динара. Avanty Production, производња аудио и видео материјала, регистрована на Матију Марковића, добила је 5,5 милиона.

    Брендер, предузеће за аудио и тв продукцију, регистровано 16. августа, у власништву Бранислава Павловића, добило је 7,5 милиона за пројекат „Мој Београд кроз време“.

    Ирик предузеће за аудио и тв продукцију власнице Биљане Ресановић, основано је 26. септембра ове године, а припало му је чак девет милиона динара.

    Иначе, према АПР-у, фирма се налази на шестом спрату зграде у Масариковој 5, практично у просторијама Студија Б.

    Осим неке врсте одмазде према критичким медијима, и ове године је настављена пракса нетранспарентности и игнорисања струковних удружења при формирању комисије.

    Средства су обезбеђена из буџета Градске управе Града Београда –

    Службе за информисање, а чланове комисије, у готово истом саставу као прошле године, именовала је директорка градске информативне службе, Мирјана Павичић.

    Поставља се питање објективности комисије, с обзиром да су у њеном саставу новинари РТС, Пинк телевизије и Студија Б.

    На предлог удружења спортских новинара Београда изабрани су Александар Симић, бивши уредник спортске редакције телевизије Студио Б и Јован Секулић, спортски новинар Вечерњих новости.

    Ту је и Ана Стаменковић  новинарка информативног програма РТС, која је наведена као „независни стручњак за медије“, а још један „независни стручњак“ је Светлана Грубор, водитељка Пинк телевизије.

    Међу члановима нема ниједног представника репрезентативних новинарских удружења.

    Петар Јеремић, председник извршног одбора Удружења новинара Србије, каже за Данас да се и ове године понавља лоша пракса градских власти по питању доделе средстава медијима.

    – Град је формирао комисију нетранспарентно, а ради се о јавном интересу.

    Све то одуговлачење и тајновитост око формирања комисије не улива поверење у добре намере и доказује да се градска власт није руководила интересом грађана – сматра Јеремић.

    Злата Куреш, извршна директорка агенције Бета, којој нису додељена средства из градског буџета, тврди да је у вези с конкурсом све било транспарентно и да се град потрудио да што више медија добије средства.

    – Међутим, постоји неколико недоумица.

    На пример, неки од медија који су формирани пре три-четири месеца, добили су веома пристојан новац, а постоје и медији који су делом у сувласништву државе а такође су добили средства, што раније није био случај – наводи Куреш.

    Она граду замера што у комисију нису одабрани чланови струковних удружења новинара, и то што је чине готово исти људи као и прошле године.

    Инфобироу 2,5 милиона Градска информативна служба Инфобиро, која је и расписала конкурс, добила је 2,5 милиона динара, Политика и Новости располагаће са по два милиона динара, док је и Радио Новости добио пола милиона динара.

    По три милиона динара добили су ТВ Коперникус, Студио Маг за два пројекта и Србија Данас.

    По два милиона добили су Инфо 24, Агенда 2020 (у власништву Надежде Гаће), а ГМЦ Траде (Гем телевизија Лазаревац) за два пројекта 2,5 милиона динара.

    Агенција ФоНет добила је један милион, а Удружење новинара Србије (УНС) 450.000 динара.

    Аутор: И. Николетић, М. Д. Миљковић

    Извор: Данас

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com