Novosti online

Жестока борба такси служби у Индији

ЊУ ДЕЛХИ – Велики број жалби возача „Убера” на многобројне отказане вожње биле су варница која је распламсала правну ватру између фирме „Ола” и „Убера” за доминацију над тржиштем такси превоза у Индији вредног 12 милијарди долара.

Убер је организовао седмочлану групу истражитеља чији је задатак био да провере многобројне жалбе возача. Налази до којих су дошли били су основа за судску тужбу против „Оле, којом су их оптужили да им угрожавају посао и ометају возаче у раду, рекао је неименовани извор, преноси Ројтерс.

„Ола” је индијска компанија коју подржава јапанска „Софтбанк група” и она изричито пориче да је било шта илегално урадила.

„Убер” тужи „Олу” и тражи одштету од 7.5 милиона долара за накнаду трошкова. Они тврде да је „Ола” направила 94.000 лажних корисничких налога преко којих су направили више од 405.000 лажних резервација за вожњу.

Службеници у канцеларији „Оле“ у Њу Делхију (Фото Ројтерс)

Информације о тужби су објављене прошлог месеца, а Ројтерс је у разговору са изворима обе стране дошао до нових детаља овог скандала.

Реч је о борби између две корпорације у делу света где невероватно брзо расте тржиште такси услуга. Обе фирме су утрошиле милионе долара од инвеститора у жељи да једна другу униште ниским ценама.

Извор близак „Оли” рекао је да тужба исфабрикована због раније тужбе против „Убера” који је избегавао да пређе на коришћење аутомобила који мање загађују ваздух. Али, то је све у домену спекулација, пише Ројтерс. „Софтбанк група” такође није хтела да да свој коментар.

„Убер” је својом истрагом идентификовао локације и интернет адресе десетина хиљада корисника који су резервисали па отказали вожње.

У судским списима стоји да је „Убер” пронашао 660 интернет налога преко којих су уписане спорне резервације. Они тврде да су ти налози дошли из зграде у којој се налази канцеларија „Оле” у граду Пун. Док је остатак налога направљен у близини канцеларије „Оле” у Бенгалуру.

„Убер” се такође пожалио да их је више од 23.000 возача напустило због ометања резервација и то у периоду од септембра прошле године до фебруара ове године.

Извор близак „Оли” изјавио је да су и они обавили провере и дошли до закључка да немају никакве везе са хиљадама жалби које је прикупио „Убер”, иако на списку има и бројева телефона који припадају запосленима у „Оли”. Челници „Оле” тврде да су ти подаци могли да се скупе за свега пар сати јер су имена, пословне адресе и бројеви телефона који имају везе са њима доступни на интернету.

Високи суд у Делхију заказао је суђење за септембар. Пред истим судом је и тужба „Оле” против „Убера”

Разлог за правну борбу и тужбе је рат ценама између ова два ривала који се утркују како би придобили што више возача на своју страну. Ко победи добиће монопол над тржиштем.

„Убер” је од доласка на тржиште Индије почео да престиже „Олу” и за те две године дуплирао свој удео, на 26.5 одсто. Ипак, „Ола” и даље води јер држи 52 одсто тржишта.

„Убер” је сакупио више принтскринова профила на интернет сервису линкедину, локације обележене преко Гугл мапа и стотине телефонских бројева за које тврде да припадају људима који су у вези са „Олом”

Репортери Ројтерса су звали десетине ових бројева али многи нису били доступни.

Један од бројева са којег је обављено 74 отказивања резервација припада извесном Кисану Кумару, а када су покушали да позову број, јавио се студент Шасанк Кумар из града Пун који је рекао да је Кисан његов брат. Шашанк је рекао да је често користио услуге оба превозника али тврди да није отказивао вожње, док Кисана нису успели да нађу за коментар. Други број који је Ројтерс успео да позове, а преко којег је отворено 30 лажних налога за заказивање и отказивање вожњи припада човеку који је радио за „Олу” у служби за помоћ возачима за набавку нових аутомобила. Он је одбио било какву повезаност јер „чак и не ради више за њих”.

Лажно заказивање вожњи нема везе само са оптужбама „Убера” против „Оле”. „Убер” тврди да су највећи губитак забележили у новогодишњој вечери када су возачи у Њу Делхију почели око пет сати поподне да добијају позиве којим им је речено да угасе апликације за вожњу због техничке грешке која мора да се поправи.

Када су пар сати касније поново укључили апликације сазнали су да их нико из „Убера” није звао. Убер је пратио два позива телефона који су регистровани у „Оли”, а Ројтерс се уверио да је један од бројева из кол центра „Оле”

У „Оли” су демантовали да је било било каквих позива.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh