naplatna rampa auto putВoзач коме саопште на техничком прегледу да му возило, које је до сада било регистровано за пет путника, а на задњој клупи има два појаса, па је самим тим предвиђено за регистрацију за четири путника, неће платити само израду нове саобраћајне дозволе (1.314 динара) већ му предстоји знатно дубље завлачење руке у џеп што ће га за разне папире коштати минимално 11.114 динара!

Практично то значи да власник возила поднесе захтев за испитивање возила Агенцији за безбедност саобраћаја (цена 300 + 3.000 динара), затим иде код произвођача возила (овлашћеног увозника) да му изда одговарајућу потврду о стварном броју седишта (цена потврде се креће од 1.500 до 12.000 динара), а онда са том документацијом у неку од овлашћених лабораторија за испитивање возила.

У Центру за моторна возила АМССС та услуга кошта 5.000 динара.

Затим по добијању уверења од лабораторије, поново подноси сва та документа Агенцији за безбедност саобраћаја и на крају са добијеним последњим „папиром“ од Агенције за безбедност одлази на технички преглед где му се уписују нови подаци, и добија нову саобраћајну дозволу (1.314 динара)…

Не зна се тачно колико има оваквих возила, али по свему судећи број је велики јер је много половних аутомобила, увезених протеклих година, имало „фалш папире“.naplatna rampa auto put

Решење проблема, са којима се ових дана суочавају возачи у Србији приликом регистрације аутомобила због раније унетих нетачних података у саобраћајне дозволе, још се не назире.

Јер све надлежне институције истичу да нису одговорне и да раде по слову закона, почевши од МУП, до Агенције за безбедност саобраћаја.

 По тој логици, грађанима преостаје само да ћуте и плаћају исправљање нетачних података из саобраћајних дозвола за које су они најмање криви.

Да такво стање никако није одрживо, јасно је било и из брзог реаговања потпредседнице Владе и министарке саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Србије Зоране Михајловић.

– Безбедност возача у саобраћају је нешто на чему инсистирам, али није логично да они плаћају туђе грешке – рекла је вицепремијерка Михајловић реагујући на писање „Новости“.

У Агенцији за саобраћај Србије кажу да је поступак исправке погрешно уписаних података прописан Законом о безбедности саобраћаја и да они поступају само сходно закону.

Због таквог, неуређеног стања у области техничког прегледа највише губе грађани којима је угрожена безбедност, при чему морају беспотребно да плаћају и разноразне намете и таксе, али и држава која због неплаћених пореза губи око милијарду динара годишње – каже за „Новости“ Трифун Стојановић, председник Удружења теничких прегледа Србије.

Стојановић објашњава да је проблем настао још 2009. године када је донет Закон о безбедности саобраћаја Србије (ЗОБС), а нису усвојени ни одговарајући правилници који регулишу ову област.

naplatna rampa auto putТако члан 341. ЗОБС прописује да „Ближе прописе за спровођење овог закона одређује министар унутрашњих послова у року од шест месеци.“

У Србији, која има око два милиона возила, делатношћу техничког прегледа бави се око 1.300 фирми!
У Хрватској, на пример, која има нешто мање возила – око 1,9 милиона, регистрована је само 161 линија техничког прегледа.
Још боља илустрација несразмерног броја ТП и возила је Турска, која има 280 линија ТП и око 18 милиона возила!
Очигледно је зашто онда многима не одговара да се ова област, од суштинског значаја за безбедност саобраћаја, уреди. Цех на крају увек плаћају возачи.

Зато је и могуће да се после више година регистрације једног те истог возила власник изненади када му на линији техничког прегледа саопште да вози аутомобил са мање седишта него што је мислио, да је тежина возила уписана погрешно и слично…naplatna rampa auto put

– Недостаје много тога, па и одлука о најнижој цени техничког прегледа – каже Влада Маринковић, из Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП).

– Зато је могуће да вам, на пример, за 20 евра на појединим линијама техничких прегледа упишу колико год ви хоћете седишта.

Наиме, није одређена најнижа цена рада, па је омогућено несавесним предузећима да услугу техничког прегледа возила обављају бесплатно (зарађује се од процента продате полисе осигурања), а по правилу власник ни не дотера своје возило на линију прегледа.

Све се обави „кроз папире“, па је тако и могуће уписивање и нетачних података.

Маринковић каже да су сва удружења до сада више пута слала разне дописе, молбе и предлоге надлежнима, али да помака није било. Нагомилавали су се само проблеми.

– Од седишта, приколица, фолија на стаклима, појасева, до кабина за тракторе, списак мука и нас и власника возила је подугачак.

Скоро да више и не верујемо да ће се било шта променити – каже Маринковић.

У удружењима истичу и да су они који раде поштено на ивици рентабилности и да због нелојалне конкуренције прети затварање великог броја ових предузећа.

Новости/Новостидана.рс