• BG

    RTS Evropskoj federaciji: Neosnovane kritike dela opozicije o nejednakom medijskom tretmanu

     

     

    Radio-televizija Srbije (RTS) odbacila je danas kao neosnovane kritike dela opozicije u Srbiji koja se, zbog navodno neravnopravnog tretmana u izveštavanju Javnog servisa, žalila Evropskoj federaciji javnih emitera (EBU).

    Odgovarajući na pismo federacije čiji je član, RTS je naveo da ne negira u potpunosti tvrdnju opozicije da u programima Javnog servisa više pažnje posvećuje vladajućoj koaliciji ali je i dodao da treba praviti razliku izmedju obaveznog predstavljanja kandidata, partija i pojedinaca u kampanji i dela u kome RTS „obaveštava javnost o dogadjajima koji su važni za gradjane a ne moraju, ali i mogu, biti povezani sa izborima“.

    „Što se tiče obaveznog dela koji je propisan izbornim zakonom i relevantnim pravilima regularotnog tela, sve partije su uvek bile predstavljene podjednako. Do u sekund. Posmatračke misije OEBS-a i svi ostali medjunarodni i domaći posmatrači izbora redovno su tu činjenicu konstatovali i podaci o tome se lako mogu proveriti u njihovim izveštajima“, naveo je RTS.

    Odgovarajući na tvrdnju dela opozicije da vladajuće partije intenziviraju svoje državničke aktivnosti uoči izbora kako bi pred glasanje povećale svoju popularnost, RTS je naveo da takva praksa postoji već decenijama i da se redovno pominje u izveštajima OEBS-a.

    „Dok je partija Dragana Djilasa bila na vlasti, on je inaugurisao prostorije Narodne kancelarije, čiji je bio direktor, usred predizborne tišine, manje od 24 sata pre izbora iako Kancelarija ni iz daleka nije bila spremna za otvaranje i rad je istinski počela mnogo kasnije“, piše u odgovoru.

    Javni servis je u pismu naveo podatke Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) po kojima je tokom kampanje uoči prošlogodišnjih predsedničkih izbora, manje izveštavao o predizbornim aktivnostima predsedničkog kandidata vladajuće stranke Aleksandra Vučića od ostalih velikih emitera.

    „Aktivnostima Aleksandra Vučića u njegovom tadašnjem svojstvu predsednika Vlade, RTS je posvetio 6.000 sekundi, TV Pink 17.700 a ostali emiteri 6.000 sekundi. Tokom te kampanje premijer Vučić se sastao sa nemačkom kancelarkom Angelom Merkel i ruskim predsednikom Vladimirom Putinom i učestvovao je na nekoliko važnih medjunarodnih skupova na kojima su razmatrane teme od najvećeg značaja za našu zemlju poput evropskih integracija, rešenja problema Kosova i Metohije. Otud te dodatne sekunde“, piše u odgovoru RTS-a.

    Navodeći da su svi regionalni, „pa čak i evropski“ mediji naširoko izveštavali o poseti predsednika Srbije Aleksandra Vučića Hrvatskoj, RTS je upitao da li je trebao da ignoriše tu posetu „zato što se približavaju beogradski izbori“.

    „Oni koji tvrde da je poseta namerno tempirana tako da se desi uoči izbora i posluži u svrhu kampanje treba da znaju da RTS nema baš nikakav uticaj na predsednicu Hrvatske i njenu odluku kada će da pošalje poziv predsedniku Srbije. Jedni što mi možemo je da objektivno i kritički izveštavamo o dogadjaju, naveo je RTS.

    Povodom kampanje za predstojeće izbore u Beogradu, RTS je naveo da je napravio pravila koja su uglavnom replika pravila sa republičkih izbora, „iako Regulatorno telo u Srbiji nije propisalo pravila za predstavljanje kandidata/lista koja bi se odnosila na javni servis jer je smatralo da lokalnim izborima treba da se bave lokalni mediji“.

    „Kada sve liste budu proglašene, počećemo isti ciklus predstavljanja lista kakav smo imali pred parlamentarne izbore u Srbiji 2012. godine, 2014. godine i 2016 godine. Organizovaćemo četiri velike debate u emisiji ‘Reč na reč’ u kojima će predstavnici svih lista učestvovati ravnopravno. Voditelj RTS-a svima će postavljati ista pitanja i oni će imati isto vreme na raspolaganju da na pitanja odgovore“, piše u odgovoru Javnog servisa.

    RTS je najavio i da će emitovati i dve debate u kojima će stavove sučeliti predstavnici osam lista koje po istraživanjima javnog mnjenja imaju najviše podrške birača kao i da će svaka lista, u jednakom trajanju, biti predstavljena u Beogradskoj hronici.

    Reagujući na protest dela opozicije ispred zgrade RTS-a sa koga je upućen zahtev za smenu generalnog direktora te medijske kuće, Javni servis je naveo da je tom skupu prisustvovalo oko 900 stranačkih aktivista koji su ostavku tražili „zbog jedne netačne vesti koja nikada nije emitovana ni na jednom programu RTS-a a dogadjaj na koji se vest odnosi desio se u vreme dok prozvani generalni direktor još nije ni radio u RTS-u“, piše u odgovoru Evropskoj federaciji javnih emitera (EBU).

    Nosilac liste „Beograd odlučuje, ljudi pobedjuju“ Dragan Djilas uputio je ranije pismo Evropskoj federaciji javnih emitera (EBU) u kojem je naveo da su se Radio-televizija Srbije (RTS) i Radio-televizija Vojvodine pretvorili u propagandno glasilo vladajuće Srpske napredne stranke.

    Djilas je u pismu naveo da se uredjivačka politika Javnog servisa Srbije nije promenila, uprkos pismima opozicionih stranaka, sastanku sa Upravnim odborom RTS i protestu gradjana zbog neujednačenog izveštavanja o izbornim aktivnostima svih učesnika, već se i dalje favorizuje vladajuća koalicija čime se direktno dovodi u pitanje funkcija Javnog servisa i legitimitet predstojećih izbora.

     

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com