BG

Србија завејана, на снази црвени метео аларм

Због обилних снежних падавина у скоро свим деловима земље на снази је црвено метео упозорење, а саобраћај је успорен и отежан у целој Србији.

Црвени метео аларм значи да су прогнозиране веома опасне временске појаве које могу проузроковати велику штету и бити веома опасне по безбедност људи и животиња.

Снег у већем делу земље пада више од 24 сата, а у појединим местима достигао је висину од 40, па и до 70 центиметара.

Шеф стручног штаба за чишћење снега „Путева Србије” Зоран Стоисављевић изјавио је за РТС да су путеви првог и другог приоритета у целој земљи проходни, као и путеви трећег приоритета на којима и даље има мало снега.

Према његовим речима, једини непроходни пут је онај који води ка Голији. Он је додао да је ангажовано 1.200 возила и машина, а снег у целој земљи у само једној смени чисти 2.200 људи.

У Београду је нападао снег висине око 40 центиметара, саобраћај је отежан уз повремене застоје, а поједине приградске линије су скраћене.

Чисте се претежно улице првог приоритета, а екипе за чишћење снега су у четвртом степену ангажовања.

У планинским пределима неопходна је опрезна вожња и зимска опрема.

На путу Краљево-Рашка, скретање за Копаоник прекривено је снегом који наноси јак ветар, а употреба ланаца препоручује се од Јошаничке бање до ски-центра.

Како се наводи, грађанима се саветује да очисте снег испред својих зграда и кућа, али да га не наносе на коловоз, prenosi Tanjug.

Kако је агенцији Бета речено у диспечерској служби Градског саобраћајног предузећа Београд скраћене су линије 39, 303, 304, 309, 403, 406, 534, 305, 75, 88, 703, 308.

Према најавама метеоролога снег ће престати да пада данас у поподевним сатима.

Саобраћај у Србији одвија се успорено и отежано по зимским условима вожње због снега на коловозу, саопштио је јутрос Ауто-мото савез Србије.

Опрезна вожња се саветује због угаженог снега на коловозу, с могућом поледицом али и ледом због ниже температуре. Такви услови вожње су скоро на свим путевима западне, југозападне, централне, јужне, југоисточне и источне Србије.

Сви прилази зимским туристичким центрима су за сада проходни, а употреба ланаца је обавезна.

Снег променљивог интезитета најављен је и за данас. У току јутра и преподнева у западним и централним пределима очекује се још и до 15 центиментара снега, а због појачаног северозападног ветра може доц́и ц́е до стварања снежних наноса. До краја дана очекује се престанак падавина у свим пределима.

На наплатним рампама нема задржавања, а према подацима Управе граничне полиције на путничким терминалима нема дужих задржавања. Има задржавања за теретна возила на прелазу Хоргош, на излазу се чека 240 минута.

Због обуставе саобрац́аја за теретна возила у Хрватској, због временске непогоде, обустављен је саобрац́ај на прелазима Сот и Љуба, на улазу и излазу из земље и на прелазу Бачка Паланка на излазу из земље.

Радови су у току на више деоница у Србији и ту је потребан додатни опрез и поштовање саобраћајне сигнализације, навео је АМСС.

Oдборничка група Савез за Србију затражила је данас хитне оставке градоначелника Београда Зорана Радојичића и његовог заменика Горана Весића ради колапса у Београду због снежних падавина.

Заменик шефа одборничке групе „Савез за Србију“ у Скупштини Града Београда и потпредседник Народне странке Никола Јовановић у писаној изјави је навео да никад у савременој историји Београда грађани нису били принуђени да због снега пешке прелазе мостове, нити је саобраћај обустављан у главним улицама, као што је то јуче био случај.

„Градска власт је јуче пре подне успела да остане без индустријске соли, па су почели да бацају обичну со, што је прави узрок колапса у послеподневним часовима. Ноћас су користили калцијум хлорид, који се иначе баца само на температурама испод минус 10“, навео је Јовановић.

Он је казао и да изјаве Радојичића и Весића попут оних да их метеоролози нису обавестили да у јануару пада снег, или да су за колапс у граду криве климатске промене, само потврђују да се ради о особама недостојним за обављање највиших функција у главном граду Србије.

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh