• Ekonomija

    Стручни скуп у петак у Чачку: Основни појмови економије за новинаре

    Стручни скуп под називом „Основни појмови економије за новинаре“ биће одржан у петак и суботу у Дому културе у Чачку на Тргу народног устанка број 2.

    Првог дана интерактивна предавања за медијске раднике биће одржана у периоду  од 15 до 18 часова, а у суботу  17. новембра скуп ће трајати од 9 до 12 сати.

    Предавања ће одржати магистри економских наука и дипломирани економисти са дугогодишњим уредничким и новинарским искуством.

    Медијским радницима ће бити пренета основна знања о економским појмовима с којима се свакодневно сусрећу у свом раду.

    У медијским садржајима у Републици Србији, привреда, економија и пословање су врло честе теме.

    Чак и у медијским садржајима који се баве другим темама, врло често се срећу економски појмови и термини.

    Дословно је немогуће наћи примерак новина или часописа у којима нема речи „цена“, „буџет“, „предузеће“, „рачун“, „порез“, „уплата“, „инфлација“, „биланс“, „дефицит“, „суфицит“, „понуда“, „тражња“, „приход“, „расход“, „трошак“, „обрачун“, „девизни курс“, „привреда“, „економија“, „економика“ или неке друге речи која се односе на неки економски појам.

    Поменуте речи су незаобилазне у штампаним медијима, у телевизијским и радио емисијама и на интернет порталима, па чак и у дечијим часописима.

    Анализом медијских садржаја у домаћим медијима може се лако уочити да новинари и уредници недовољно познају појмове из области економије или не познају довољно економске законитости да би спречили саговорнике да манипулишу економским показатељима, а тиме и јавним мњењем.

    Често се користе неодговарајући и погрешни изрази што доводи до забуне и неправилног информисања читалаца, гледалаца и слушалаца.

    Није необично видети новински текст у коме се, рецимо, уместо „брокер“ наводи „дилер“ или уместо „расход“ говори „трошак“.

    Ретко који новинар разликује појмове „друштвени бруто производ“ и „бруто друштвени производ“, а многи мешају појмове „банкрот“ и „стечај“.

    Описано доводи до забуне и неодговарајућег схватања медијских садржаја.

    Позивамо медијске раднике Чачка и Западне Србије да присуствују едукацији и унапреде своје познавање економске терминологије у интересу својих читалаца, слушалаца или гледалаца.

    Љ.К.

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com