Novosti online

„Београдски победник” за „Дивљину” и „Случај Макавејев”

„Београдски победник” 47. Феста за најбољи филм у Главном такмичарском програм припао је остварењу „Дивљина” Пола Дејноа, док је исто признање у селекцији „Српски филм (Србија и пријатељи)” додељено филму „Случај Макавејев или процес у биоскопској сали” Горана Радовановића.

„Изузетна глумачка игра, визуелна сведеност која очарава и снажни емотивни саспенс, разлози су да награда Београдски победник за најбољи филм припадне филму „Дивљина”, истакнуто је у образложењу жирија који су чинили Горан Богдан, Нада Шаргин, Јоана Уричару, Бојан Вулетић и Сања Вејновић.

Жири у саставу: Јао Ванг, Лазар Бодрожа, Милан Марић, Данијел Рафаелић, Алберт Видершпил, оценио је да је „Случај Макавејев” одлична реконструкција прекретнице новог југословенског таласа и важан тренутак филмске историје.

„Поновним повезивањем садашњости и прошлости можемо боље да разумемо филм и политику Србије и света, као и време и сећање. Жири се диви и цени храброст редитеља и његову јединствену визију реконструкције од пронађених снимака у тако осетљивој структури. Господине Горане Радовановићу, поздрављамо вас. Господине Душане Макавејев, недостајете нам”, наведено је у образложењу.

Награда жирија Главног програма отишла је филму „Црни анђео” Луиса Ортеге, који је сугестивном стилизацијом и фасцинантном глумачком заводљивошћу оба актера, уверио жири, и сликом и звуком и срцем, да у свему прелепом има нечег демонског”.

Редитељка Надин Лабаки награђена је за режију остварења „Капернаум, а за најбољи сценарио Иван Салај за филм „Осми повјереник”.

Жири је истакао да их је Лабаки „изузетном вештином за режирање непрофесионалних глумаца и уверљивим документаристичким приступом увукла у аутентичну и снажну причу о актуелним темама, те направила изузетно емотивно филмско остварење.

Салај је, како је истакао жири, награђен због оригиналне, духовите и емотивно испричане приче, преноси Танјуг.

Најбољу женску улогу остварила је Грасијела Борхес у филму „Спокој” Пабла Трапера, а најбољу мушку улогу Матеји Земљич у остварењу „Последице” Дарка Штантеа.

Борхес је награђена за „изградњу фасцинантног карактера који даје неопходно тежиште наизглед лаком филму”, а Земљич за „приказ унутрашњег света емоција са изузетном суптилношћу”.

За најбољи деби награђен је Зан Ал Рефеза за невероватну изведбу у филму „Капернаум”, која „приказује комплетан распон емоција, са изразитом дубином и зрелошћу, за глумачку присутност и искреност која успева да дотакне срца”.

У селекцији „Српски филм” награда жирија додељена је Ивану Марковићу, директору фотографије филма „Био сам код куће, али…„ Ангеле Шанелец, јер је успео да направи топографију живота протагониста, њиховог окружења и Берлина.

Најбољи редитељ је, по мишљењу жирија, Бобо Јеличић (филм „Сам самцат”), а најбољи сценарио написао је Миха Мацини (филм „Избрисана”).

„У јасно дефинисаним поглављима Јелчић ствара колаж Марковог света кроз које добијамо увид у многе слојеве хрватског друштва и притом сјајно води глумце”, образложио је жири своју одлуку.

Мацини је награђен због бриљантног начина придруживања трауматској и апсурдној историјској позадини заједно са борбом жене која је одбила да остане невидљива.

За најбољу глумицу проглашена је Снежана Богдановић за улогу у филму „Шавови” Мирослава Терзића, а за најбољег глумца Тихомир Станић за ролу у „Делиријуму Тременсу” Горана Марковића.

Богдановић, према оцени жирија, доноси нешто ново у глумачкој игри, на нивоу савременог европског филма, док нас Станић подсећа на златно доба југословенског филма када су глумци имали простор да покажу раскошност свог талента константно балансирајући између емотивног и ироничног, драмског и комичног, уверљивости и коментара.

Најбољи деби у овој селекцији остварила је Барбара Векарић, редитељка филма „Алекси” у коме је сјајно спојила естетику Далмације, глумачку традицију јужнословенских земаља и савремене преокупације младе жене, оковане традицијом од које не може, али и не жели побећи.

Жири који је радио у саставу Невена Матовић, Милош Павловић и Јурица Павичић, награду „Небојша Ђукелић” доделио је филму „Шавови”, а Специјалну награду филму „Сам самцат”.

Горан Радаковић, Дубравка Лакић, Коста Ристић доделили су „Политикину” награду „Милутин Чолић” за најбољи филм у такмичарском програму „Српски филм” остварењу „Случај Макавејев или процес у биоскопској сали”.

Жири ФИПРЕСЦИ наградио је филмове „Капернаум” и „Шавови”, а жири ФЕДЕОРА „Капернаум”, док је „Мерлинка” награда за најбољи „квир” филм додељена филму „Дивљи” редитеља Камија Видала-Накеа.

Награда за најтраженији филм од стране публике додељена је остварењу „Миљеница” Јоргоса Лантимоса.

Доделом награда и пројекцијом филма „Они” Паола Сорентина, завршен је 47. Фест.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh