• BG

    Бизлajф: РТС још увек први по приходима, Пинку чиста добит од 10 милиона евра

    Приходи 40 највећих медија у Србији порасли су у прошлој години за седам одсто, на 387 милиона евра, док је Радио-телевизија Србије (РТС) и даље водећи на листи с приближно пет милиона евра већим приходима, пренео је портал Бизлифе позивајићи се на регионални портал Мedia daily.

    По приходима, РТС је рекордер међу јавним сервисима у југоисточној Европи. То је већ трећа година за редом да приходи РТС-у расту али да истовремено РТС има велики пад добити. У 2017. години добит је износила нешто више од 12 милиона евра, док је у 2018. била „мршавих“ 1,3 милиона. При томе је смањила и број запослених за 69 па је сад запослено 2.927 радника.

    Како тај портал наводи, други на листи је „Pink international“ са снажним растом прихода за 14 милиона евра. Пинк је очито имао сјајну пословну годину јер му је расла и добит па сад износи „респектабилних“ 10,2 милиона евра наспрам 7,3 милиона евра 2017. Пинк је повећао и број запослених на 730, далеко највише од свих приватних телевизија на Балкану.

    Још две телевизије налазе се на листи највећих медија, Прва телевизија с озбиљним порастом прихода од 6,6 милиона евра налази се на трећем и „HS WIN“, ћерка компанија Телекома Србије, који управља каналима Арена спорт, Суперстар и још неким другим, налази се на четвртом месту. „HD WIN“ има скоро десет пута веће приходе од УМП-а (Спорт клуб) директног конкурента на тржишту спортских тв права.

    Први новински издавач на листи је „Рингиер Аксел Спрингер“, издавач Блиц-а који је заузео 5. место уз пад прихода. Рингиер далеко одскаче од осталих новинских издавача и иако му падају приходи већ трећу годину за редом остварио је добит од скоро милион евра.

    Тај портал истиче да је највећи пад на листи забележила „Happy“ телевизија с падом прихода од скоро 50 одсто и падом са 11. на 16. место и новински издавач „Политика новине и магазини“ чији су се приходи преполовили па је то резултирало падом са седмог на десето место. Озбиљан пад прихода има и „Адриа Медиа“ магазини која је у 100 одсто власништву „Адриа Медиа Гроуп“.

    Ни за Н1 телевизију није била добра 2018. година. Осим што јој стагнирају приходи, та телевизија гомила губитке који су у последње три године кумулативно нарасли до 1,5 милиона евра.

    С друге стране, како пише тај портал, раст прихода у 2018. години имала је „Kolor media international“ под водством Роберта Чобана, издавача више магазина и недељника попут Глориа, Storry, Лепота и здравље и многи други. „Колор медиа“ присутна је на свим тржиштима Југоисточне Еуропе и прилично се снажно шири.

    Међу порталима раст прихода има „Интернет груп“, издавач Телеграфа који је скочио на листи са 25. на 22. место. Телеграф „дува за вратом“ Куриру и Блицу у посећености портала и налази се на високом 3. месту.

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com