Novosti online

„Блекбери” укида „класик”

Пионир паметних мобилних телефона „Блекбери” престаће да производи модел „класик” само 18 месеци пошто га је избацио на тржиште с надом да ће привући купце који више воле дугмиће од екрана осетљивог на додир.

Овај телефон је лансиран почетком прошле године, са тзв. кверти тастатуром и оперативним системом „блекбери 10”, али није успео да освоји купце и поврати компанији тржишни удео који су преузели „ајфон” и други телефони. У међувремену су избачени и уређаји са доминантним „Гугловим” софтвером „андроид”.

Ројтерс је у уторак дошао до интерног дописа који је послала информатичка служба америчког Сената обавештавајући особље да, када поделе 600 „блекберија” које имају на залихама, ови уређаји више неће бити на располагању.

Као разлог је наведено то што је „Блекбери” обавестио водеће америчке телекомуникационе оператере „Веризон” и АТ&Т да више неће производити уређаје који раде на систему „блекбери 10”. Потом се проширила прича да компанија сасвим одустаје од модела са тастатуром.

Међутим, директор сектора за телефоне Ралф Пини разјаснио је у свом блогу да се укида само модел „класик” и да компанија наставља да подржава „блекбери 10” и друге оперативне системе.

Могуће је да ће се више бавити уређајима за „андроид”, који по последњем „Гартнеровом” извештају захвата 84 одсто тржишта смартфона, али ниједан произвођач нема убедљиву доминацију, па ни лидер „Самсунг” (23,2 одсто).

Модел „класик” са екраном од 3,5 инча заправо је редизајн оригиналног „блекбери” смартфона са дугмићима и као такав је представљао икону једног времена када је телефон са тастатуром био неприкосновен. Најтраженији смартфон прошле деценије био је, због безбедности и поузданости, омиљени уређај политичара и пословних људи. Амерички Сенат је био један од последњих бастиона, пише магазин „Форчен”.

До 2009. године, телефон и канадска компанија која га производи (некад РИМ, сада „Блекбери”) имали су удео од 50 одсто на тржишту, пре три године три одсто, а данас само 0,2 одсто. Акције су у августу 2007. вределе 236 долара, пре три године 10 долара, а после вести о укидању модела „класик” пале су за неколико процената на само 6,6 долара.

Компанија основана 1984. годинама је била лидер у иновацијама као што су пејџери и уређаји за размену мејлова. Међутим, за последњих десет година пропустили су шансе и донели много погрешних избора.

Први „ајфон” је „избачен” 2007. године, али челници компаније нису схватили да ће им то директно угрозити пословање. Веровали су истраживањима, а она су говорила да потрошачи не желе телефон без тастатуре, с батеријом која траје мање од један дан и екраном који ће се разбити ако падне.

Испоставило се да пословни људи, када дођу кући и скину кравате, узимају „ајфон” јер је забавнији за употребу, а убрзо су почели да га користе и за посао.

Друга грешка је направљена када су, уместо да усвоје платформу „андроид”, већ популарну међу милионима корисника, решили да развију нови систем „блекбери 10”. Потенцијалне купце је одвраћало и то што за овај систем нема довољно популарних апликација.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh