Gradovi

Brend Forum: Start-up revolucija- nova paradigma investiranja

ZAGREB – Za razvoj start-up preduzeća nije najvažnija „finansijska injekcija“, već zakonodavni, politički i ekonomski okvir koji treba da stimuliše ovaj model poslovanja, zaključak je učesnika panela, održanog u okviru 7. međunarodne konferencije „Zagreb brend forum“.

Gotovo svi vlasnici start-up kompanija u regionu, koji su učestvovali na panelu pod nazivom „Start- up revolucija- nova paradigma investiranja“, istakli su da su započeli samostalnu delatnost „od nule“, te da je pogrešno mišljenje da start-up firme pozitivno posluju tek kada neko investira u njihovo poslovanje.

Kako su ocenili učesnici skupa, održanog u „Kraš auditorijumu“ u Zagrebu, za pet do 10 godina situacija u regionu će biti bolja za razvoj start up-ova, ali i ostalih preduzeća, jer će moći da se uvozi znanje, ali će se ono istovremeno „prodavati“ trećim zemljama.

„Za start up-ove investicije nisu važne. One će kasnije doći same po sebi, i pogrešno je razmišljanje da će neki start-up uspešno poslovati samo ako na početku rada dobije finansijsku injekciju“, rekao je Davorin Štetner, predsednik Hrvatske mreže poslovnih anđela CRANE i vlasnik Kreator Grupe.

Prema njegovim rečima, treba znati da je „i neuspjeh sastavni deo uspeha“, ali se, kako je primetio, „nažalost u Hrvatskoj stigmatizuje preduzetništvo“.

Štetner je istakao da u Evropskoj uniji ima dovoljno novaca za finansiranje raznih projekata, ali da treba znati napraviti dobar projekat i na taj način privući novac iz fondova.

„Poslovni anđeli se razlikuju od klasičnih investitora po tome jer uz novac daju i svoja iskustva u poslovanju“, rekao je on, dodavši da su, za sada, poslovni anđeli usmereni samo na investiranje u kompanije u Hrvatskoj.

Tadej Jevševar, suvlasnik slovenačkog preduzeća Ćipolo, naveo je da su gotovo svi veliki brendovi u Sloveniji sada u stranom vlasništvu, ali da to nije važno ako kompanije dobro posluju, i ako od toga svi imaju korist – država, poslodavci i građani.

„Start-up scena u Sloveniji je odlična, a start-upovi se uglavnom prodaju velikim firmama“, rekao je on.

Goran Ćulibrk, menadžer firme Activecollaba iz Srbije, ispričao je da se njegova start-up firma suočila s jednim neuspehom, jer je razvijala proizvod koji, nažalost, nije uspeo.

„Međutim, na osnovu tog iskustva napravićemo drugi proizvod za koji verujemo da će dobro proći na tržištu. Zato treba naglasiti da je i neuspeh – zapravo uspeh, i sastavni deo poslovanja firme“, rekao je Ćulibrk.

Ivan Jelušić, vlasnik preduzeća Uplag, smtra da sa mladi ljudi koji pokreću biznis moraju nužno povezati s ljudima iz privrede.

„Za razvoj start-upova su vrlo važni inkubatori u kojima vlasnici takvih firmi, kroz razne treninge mogu da dobiju određena znanja i veštine koje su im potrebne u poslovanju“, poručio je on.

Konferencija „Zagreb brend forum 2016“, u organizaciji regionalnog poslovnog kluba Biznis plus, okupila je više od 350 vlasnika firmi, predsednika i članova uprava, direktora kompanija, kao i marketinških stručnjaka koji su razgovarali na temu „Brend kao deo strategije i načina poslovanja“.

Preview

PANEL START UP REVOLUCIJA

Slide

ZAGREB BREND FORUM 2016

PANEL START UP REVOLUCIJA

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh