Novosti online

Дао оставку пошто му је истекао мандат

Мирослав Стојичић, директор предузећа „Железнице Србије а.д.”, једног од четири железничка предузећа, поднео је оставку. Мада је његов мандат истекао 17. јануара ове године. Оно по чему ће свакако остати упамћен јесте да је први директор који је у овом јавном предузећу изабран на конкурсу. За време његовог мандата „Железнице Србије” су реструктуриране и у јулу 2015. подељене на четири акционарска друштва, за превоз путника, робе, инфраструктуру, а Стојчићу је запало да води четврто – „Железнице Србије а.д”. У ово предузеће су пребачена сва дуговања и имовина некадашњег предузећа и предвиђено је да у неком тренутку буде угашено.

У допису којим обавештава владу и ресорно министарство да подноси оставку он подсећа да је на дужност генералног директора ступио пре четири године и наводи да је његов мандат „био и остао условљен проблемима који онемогућавају даљу реализацију процеса реструктурисања железничког сектора, бар из позиције бројним чиниоцима суженог деловања моје службе”. Потом је побројао све проблеме са којима се суочава и навео да они имају консеквенце и на његов приватни живот.

Као разлоге за подношење оставке, у допису у који је „Политика” имала увид Стојчић наводи неусаглашеност Статута „Железнице Србије а.д.” са Законом о јавним предузећима. Затим, забелешке извршитеља и немогућност располагања имовином „Железнице Србије а.д.” која је одлуком владе уписана као својина „Железнице”. Разлог је и блокада жиро рачуна у износу од 767.700. 313. 92 динара. Потом изузетно високих и перманентно растућих судских спорова којих, како наводи, има око осам хиљада, а највише по основу сменског рада и топлог оброка. Он се жали и на непостојање комплетне законске регулативе потребне за решавање стамбене проблематике корисника стамбеног фонда „Железница Србије а.д”.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре јуче није коментарисало ову оставку. Али подсећају да се предузеће „Железнице Србије а.д.” не бави управљањем железничким пројектима и инфраструктуром на железници већ наслеђеним дуговима српских железница и имовином.

Такође кажу да су ти процеси при крају и да се испуњавају услови за гашење тог предузећа.

Пошто су нова три друштва „Инфраструктура”, „Карго” и „Предузеће за превоз путника” морала да стартују без терета из прошлости „Железнице Србије а.д.” преузеле су дугове, вишак имовине и запослених (све оне службе које нису у функцији основне делатности три нова предузећа). У то предузеће су пребачени сви дугови према међународним финансијским институцијама, иностраним железничким компанијама и текућа дуговања, што је износило око 1,5 милијарди евра.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh