• Tv Program

    Директан пренос митинга СНС у главним информативним емисијама

    f20d5452de.jpeg

    Новосадска новинарска школа током актуелне предизборне кампање по јединственој методологији прати информативне садржаје 107 медија у Србији – националних, регионалних и локалних; штампаних, електронских и онлajн.

    О неправилностима у раду појединих медија током предизборног периода обавештавамо стручну и најширу јавност, а подносимо и приговоре (само)регулаторним телима за медије.

    У понедељак, 11. априла 2016. и у среду 13. априла 2016. уочили смо да је у оквиру централних информативних емисија две кабловске ТВ-станице дошло до директног укључења у митинге СНС у Краљеву и Сомбору, те да је то укључење трајало и до 53 минута – далеко дуже од просечног ТВ-прилога, па и дуже од редовних издања неких од тих информативних емисија.

    Ово је наравно изазвало и знатне (ненајављене) промене у програмским шемама ових медија – кабловске Зона плус из Ниша и кабловске ТВ Бечеј из Бечеја.

    Ово нажалост нису једини овакви случајеви у текућој кампањи, и као по правилу понављају се укључења с митинга СНС.

    Такође, због емитовања поменутих митинга уочено је померање програмских шема и на телевизијама: кабловска ТВ К::ЦН1, локална Нишка ТВ, регионална Belle amie и локална ТВ Плус из Крушевца.

    Директан пренос тј. емитовање политичких скупова уживо, без новинарске/уредничке обраде је ништа друго до огољена пропаганда.

    Такође, овакав избор садржаја води неравноправном третирању учесника у изборној кампањи.

    Једини начин да поменути медији бар формално уравнотеже своје извештавање о актуелним изборима сада је да – пре него што се кампање заврше – у истим терминима и у истом трајању преносе митинге свих других странака/коалиција које учествују на овим изборима.

    Нажалост, осим што би грађани опет били преплављени сатима програма са страначких скупова – што уопште не доприноси њиховој бољој информисаности – такав поступак вратио би нас у ситуацију ‘битке закупљеним терминима’, коју је Регулатор за електронске медије (РЕМ) покушао да избегне доносећи Правилник о обавезама пружалаца медијских услуга током предизборне кампање.Уколико се испостави да су поменута укључења односно прикривени преноси митинга једне политичке странке били плаћени наведеним емитерима, тј. да се ради о комерцијалном оглашавању – какво закон не дозвољава унутар централних информативних емисија – регулаторна тела и државни органи мораће да примене своје надлежности.

    Izvor: UNS

    1 Komentar

    1 Komentar

    1. Dragan Petrovic

      23. априла 2016. at 14:02

      Informativne tv kuće moraju da prate želje i potrebe pre svega gledalaca, a kada 50 odsto njih (po svim anketama) hoće da vidi šta to priča najveća stranka, tome se mora izaći u susret…programske šeme moraju da prate život, a ne obrnuto. Ne znam samo kako ovaj protal pravda to što se na njemu samo može „upoznati Sanda Rašković Ivić“. Nešto ste mi „objektivni“ ko ovaj moj prethodni deo teksta….uostalom ionako „Srbija pobeđuje dok se uneređuje“.

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com