Novosti online

Дизел и даље најскупљи у Србији

Просечне малопродајне цене горива у Србији и даље лагано опадају, али су и даље међу највишим у региону. За последњих седам дана просечна цена литра бензина нижа је за око динар, а дизела за два. И поред тога, дизел је међу најскупљим у региону. Скупље га од Србије точи само Албанија.

По цени дизела, Црна Гора (97,6 динара), у међувремену се придружила традиционално најјефтинијим тржиштима Македонији (76,86 динара) и БиХ (104,2). Чак је, и у Грчкој (109,8 динара) просечна цена дизела пала испод једног евра, али се у Србији и даље точи за 1,037 евроценти или (127,69) динара за литар.

Упитан, откуд да и Грчка сада има јефтинији дизел од нас када је увек био скупљи, Томислав Мићовић, секретар Удружења нафтних компанија Србије, каже, да је претходних дана било пумпи на којима се дизел могао точити јефтиније од бензина. Разлог за појефтињење дизела испод евра у Грчкој је последица пада цене овог деривата на светској берзи, с тим што не може истовремено пад цене да се рефлектује и на остала тржишта.

Поједине нафтне компаније у Србији кренуле су да јевтиније наплаћују веће количине купљеног горива. Ако се, рецимо, наточи 25 литара добија се попуст пет динара по литру. Реално је очекивати да ове акције прерасту у редовну продају и да бензин у Србији ускоро почне да се точи испод евра, каже Мићовић.

Без обзира на то што је прошле недеље цена барела сирове нафте скочио на 35 долара, па опет пао на 30, не треба очекивати да гориво у Србији поскупи.

У односу на пресек цена од пре седам дана цена течног нафтног гаса је занемарљиво нижа. Упоређујући с ценама у БиХ ауто-гас је у Србији скупљи за око 20 евроценти, па се преко Дрине точи за 0,35 евроценти или за 42,7 динара, а у Србији за 0,55, или за 68,69 динара.

На питање, због чега држава не стимулише потрошњу еколошког горива какав је ауто-гас, јер по сваком килограму узима 51,50 одсто, или 35,47 динара од 68,89 динара колико кошта ТНГ, Мићовић каже, да је ситуација с овим погонским гориво алармантна.

– Удружење ових дана шаље иницијативу влади да преиспита висину и однос државних захватања у цени ауто-гаса у односу на друге деривате. Управо је овако велика акциза на течни нафтни гас разлог што је овај еколошки дериват у Србији дупло скупљи него у региону. У БиХ је акциза на ТНГ нула, јер држава стимулише потрошњу аутогаса, каже Мићовић.

С оваквим акцизама на ауто-гас губи и буџет, јер је 30 одсто возила који имају уграђени уређај за ТНГ прешло на коришћење другог горива. Овако готово да немају рачуницу да га точе. Због тога део новца одлази у суседне земље, јер се ауто-гас тамо точи знатно јефтиније. Па уместо да паре остану у Србији, оне завршавају у региону, што би држава морала да преиспита, закључује Мићовић.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh