Novosti online

Електронска управа на краљевачки начин

Краљево – Било је то давно, али се још препричава како је ћата у Краљеву „страдао” због немара и самовоље. Случај је кренуо од шалтера општинске управе, када је један брђанин са Рудна, стотину километара удаљеног од Краљева, пристигао и затражио неки документ. Када је дошао на ред, службеник га је саслушао и неумољиво одговорио: „Дођи сутра, ајмо даље.” Незадовољни грађанин се упутио у канцеларију тадашњег председника општине, пожалио се, а овај жалбу решио „упутом” у хотел „Турист”, где је, како се незадовољник не би враћао у брда и опет долазио, преноћио о општинском трошку. Недостатак у буџету је надокнађен казном – умањењем плате мрзовољног ћате.

Вероватно је препричавањем случај и „дограђен”, како би прича остала да се памти као необична победа обичног брђанина над бирократском самовољом.

А, како је данас, како се примењује и колико је одмакла примена пројекта електронске управе у Краљеву покушали смо да дознамо од Јелене Бекчић Луковић, начелнице градске управе. Но, посредством секретарице нам је одговорила да не може да нас прими, толико је заузета да не може на телефонски позив да се јави. Није нам поручила чак ни „дођите сутра”.

Папири још опстају
Увођење електронске управе треба да значи и збогом бројним папирним документима. Међутим, седамдесет одборника Градске скупштине у Краљеву, ускоро ће сести у реконструисану скупштинску салу, за шта ће бити утрошено 24 милиона динара. Али, материјал за седнице ће се још штампати до друге фазе обнове сале и за то ће се, по заседању, трошити око три стотине хиљаде динара.

Насупрот томе, за похвалу је 13 градских већника који однедавно раде без папира – уз помоћ лаптоп рачунара.

Пишемо јој и електронском поштом шаљемо питања: Која документа тренутно грађани могу да добију без доласка на шалтер? Да ли се због примене нове технологије укидају месне канцеларије? Колико ће сеоских писара бити технолошки вишак? После ургенције код секретарице, за три дана стиже одговор, углавном преписан са званичног градског портала. То о централизованим сервисима, обједињеној процедури смо могли и сами прочитати, као и да грађани, без чекања у реду на шалтеру, могу добити изводе из матичне књиге рођених, умрлих и венчаних, као и уверења из књиге држављанства. Начелница Јелена Бекчић Луковић још пише да се месне канцеларије већ укидају, да их је било 25, а сада их има 16 и да ће се тај тренд наставити кад шеф одлази у пензију, а електронска управа напредује.

Одлазимо и на шалтер и питамо како то све иде, а у то се уклапа и питање о проблему једне наше читатељке из Пријепоља, која нам је недавно писала да, после попуњавања и слања захтева у електронској форми, тражена документа из Краљева није добила. Чак ни одговор поштом, а телефоном су јој, тврди, казали: „То (еУправа) је функционисало само у почетку, па је стало.”

Није читатељка сасвим у праву, дознајемо ми на шалтеру. Него, није упутила доказ о плаћеној такси. Јер, саопштава нам, истина љубазна службеница: морала је да дозна колика је такса, да је уплати у пошти или банци, да уплатницу скенира и са попуњеним захтевом упути матичној служби и да чека обичног поштара, а не електронског, који ће јој донети документа. Нема уплате поузећем, него унапред и зато одговор није ни добила. Значи, а то дознајемо и у месној канцеларији у Ушћу на Ибру, и брђани из, рецимо студеничког краја, где су већ укинуте неке месне канцеларије, ако хоће услугу еУправом, морају да дођу у варошицу Ушће, или сто километара до Краљева да уплате таксу, да уплатницу скенирају ако код куће немају скенер… А, онда могу за компјутер ако га имају, мада ни класичне телефоне по селима немају сви, а камоли интернет или „вај-фај”. Биће да је још увек најбоље упутити се на шалтер, што нам потврдише и службенице са којима смо разговарали.

Онда би, можда, требало застати и са укидањем месних канцеларија док се све не ухода, али о томе би морали да расправљају и одлучују градски већници и одборници. Но, већ две године градска скупштина извештај о раду градске управе у Краљеву није и добила и разматрала, па је, ваљда зарад јавности и благовремености, последњи, додуше у електронској форми на званичном порталу, објављен онај из 2016. године.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh