Novosti online

Хало, потребан бесплатан адвокат

Одмах после хапшења, полиција је позвала кол центар адвокатске коморе. Оператер је позвао првог адвоката са листе по азбучном реду, а софтвер је забележио да је бранилац прихватио да заступа осумњиченог.

Тако је јуче у свим адвокатским коморама у Србији почео да ради софтвер који омогућава да за службене одбране буду позивани адвокати по редоследу са листе и да нико не буде „прескочен”.

Јуче је до 14 часова евидентирано укупно 58 позива представника кривичног гоњења из целе Србије. Адвокати по службеној дужности додељују се онима који су осумњичени за тешка кривична дела за која је по закону обавезна одбрана, а немају новца да ангажују изабраног браниоца. Трошкове њиховог рада финансира држава.

„Први прави ефекти рада кол-центра биће видљиви за месец дана”, каже Југослав Тинтор, председник Адвокатске коморе Београда (АКБ).

Уколико се адвокат не јавља на телефон, софтвер бира следећег са листе, а на њој су сви браниоци који сматрају да могу да пруже делотворну правну заштиту осумњиченима за кривична дела, како класичног тако и организованог криминала. У Београду је на тој листи више од 2.000 адвоката.

Тако полиција и тужилаштво неће више моћи да ангажују адвокате „преко везе”. Софтвер бележи сваки позив и евидентира да ли се позвани адвокат јавио и да ли је одбио да буде бранилац по службеној дужности у конкретном случају.

– Систем је заснован на строгом поштовању редоследа и обавези државних органа да приликом постављања адвоката контактирају кол центар – каже Југослав Тинтор, председник Адвокатске коморе Београда (АКБ).

Све полицијске станице и одељења криминалистичке полиције, тужилаштва и судови повезани су са јединственим кол-центром и неће више моћи да бирају адвокате по сопственом нахођењу.

„На основу потписаног Протокола између Адвокатске коморе Србије (АКС), Министарства правде, Врховног касационог суда и Републичког јавног тужилаштва, 18. фебруара 2019. године отпочео је са радом кол центар за постављање бранилаца по службеној дужности”, саопштено је јуче из АКС-а.

– Комора изражава задовољство што је на овај начин обезбеђен отворен и правичан систем у оквиру којег ће бити стриктно поштован редослед адвоката са листе, а грађанима бити обезбеђена делотворна одбрана у кривичном поступку. Увођењем обавезе позивања јединственог телефонског броја кол-центра за постављање бранилаца по службеној дужности, отклања се вишедеценијски проблем који је био потенцијални узрок корупције и волунтаризма приликом постављања бранилаца – каже Виктор Гостиљац, председник АКС.

Реч је о систему у коме ће сви подаци бити јавни и проверљиви, наглашава Југослав Тинтор. Софтвер аутоматски бележи датум и време сваког телефонског позива, а оператер приликом јављања уноси у систем и додатне податке о служби која упућује позив и броју кривичног предмета за који се тражи бранилац. Оператер нема могућности да види редослед и манипулише постављењем адвоката.

– Сваки разговор се аутоматски тонски снима и трајно чува у систему. Апликација пружа могућност једноставног прегледа података о свим постављеним браниоцима и онима који се нису одазвали на позив, укључујући и детаље сваког реализованог или пропуштеног позива, као и претрагу у систему за сваког адвоката или за конкретан предмет. То ће омогућити и израду периодичних извештаја, који ће бити јавни – каже Тинтор.

Одређивање бранилаца преко кол-центра на овај начин се преноси са представника кривичног гоњења на адвокатуру, као самосталну и независну професију, наглашава председник АКБ.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh