• Novosti online

    Компјутер победио светског шампиона у гоу

    Сеул – „Гуглов” програм „алфаго” победио је јужнокорејског шампиона у игри го Лија Седола, у првом од пет предвиђених мечева.

    Победа „алфагоа” у старој кинеској игри је нови напредак вештачке интелигенције, пошто је програм савладао једну од најсложенијих и комплекснијих игара које постоје.

    Коментатори који су пратили дуел истакли су да је меч био неизвестан до самог краја, као и да су и „алфаго” и Ли грешили.

    Пораз светског шампиона је био изненађење за многе Јужнокорејце и љубитеље игре го. Тридесет трогодишњи играч је пре две недеље био уверен да ће однети убедљиву победу, мада је дан пре меча био мање оптимистичан. Ли је изјавио да је стратегија „алфагоа” била „одлична” и да је био изненађен неконвенционалним потезима које човек никада не би одиграо, пренела је Бета.

    Јужнокорејски мајстор гоа Ју Чанг Хјук је додао да је пораз шампиона од компјутерског програма био шок:

    „Уопште није играо као човек”, рекао је стручњак за го Ким Сунг Рјонг, после дуела који су стотине хиљада људи пратили уживо на телевизији и „Јутјубу”.

    Ај-Би-Емов рачунар „дип блу” 1997. године први пут је победио шаховског шампиона Гарија Каспаров чиме је го остао једина игра у којој компјутери нису бољи. Врхунски играчи гоа се ослањају на интуицију када бирају неку од скоро бесконачног броја позиција на табли, због чега је вештачка интелигенција била у тешком положају. Стручњаци за вештачку интелигенцију су предвиђали да ће бити потребно макар десет година да компјутери победе шампионе у гоу, али се то променило када је „алфаго” прошле године савладао европског шампиона у тој игри.

    Го је мисаона игра на табли за коју верују да је настала око 2000. године пре нове ере у Кини. Играчи са белим и црним фигурама настоје да заузму што већу територију на површини која има 361 поље, уз безброј могућих комбинација, подсетио је Би-Би-Си.

    Компјутери су последњих година превазишли људе у другим мисаоним играма, укључујући и шах, али се игра го сматра највећим изазовом за вештачку интелигенцију

    Фигуре које се зову каменови, црне и беле боје, стављају се на пресеке линија на табли од 19 хоризонталних и 19 вертикалних линија, а постоје и варијанте различитих мањих табли.

    Партија почиње на празној табли, а сваки играч има 180 фигура. Као територија рачунају се све пресечене тачке, а вредност сваке је један поен. Сваки камен постављен на таблу има четири суседна пресека које играчи називају слободе. Да би нека група каменова била жива, мора да има најмање два одвојена слободна пресека који се називају очи.

    Противнички камен је заробљен и мора да се склони са табле када све позиције око њега заузме камен (фигура) супротне боје. Партија је завршена када је простор међу играчима подељен. У таквој ситуацији ниједан играч не може да повећа свој простор, смањи противников или зароби неки супарнички камен. Циљ играча је да сакупи што више окружених пресека и противникових фигура.

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com