Novosti online

Летимо уз Гага-језик покрета

Ако знате причу о Петру Пану који је био вечито дете, умео да лети и живео у Недођији, а сва деца су ишла за њим, онда ће вам бити јасно…видите баш тако доживљавам Охада Нахарина. И док играм сваког дана у нашој трупи, имам осећај да улазим низ тобоган у ту причу, да смо ми играчи деца, а Нахарин је Петар Пан. А тај његов Гага језик учи нас да летимо– рекао је јуче престоничким новинарима Идан Поргес, члан познате „Батшева” балетске компаније из Израела, која ће се нашој публици представити са комадом „Садех 21”, кореографа Охада Нахарина, вечерас у 20 часова у Сава центру, на 16. Београдском фестивалу игре.

Пред нама ће се одвијати 75-минутна кореографија, која је играна 2011, али је сада Нахарин освежио и поставио на сцену поново. „Садех 21” пружа много више од обичне демонстрације језика покрета званог Гага. Упркос одсуству наративних елемената, различите епизоде (садех се може превести као лист рукописа или одељак) обилују одблесцима човечанства, са вињетама и тренуцима толико пролазним, колико и сугестивним…

Новинарима се јуче обратила и играчица Ноа Паран, као и Џени Седов, представница амбасаде Израела у Београду. Међутим, Охад Нахарин, славни израелски играч и кореограф није присуствовао овом сусрету. Од раније знамо да не воли да путује, а ни да говори о себи. Сада је начинио изузетак, јер ће у Београд ипак допутовати данас, на дан гостовања трупе „Батшева”, а боравиће код нас скоро три дана. Кога ће срести и са ким ће се дружити не знамо. У исто време у нашем граду одржава се и конгрес Уније уметничке игре Кине и земаља централне и источне Европе (16 + 1) све до 12. априла, који ће окупити око 50 светских стручњака из области балета, а Нахарин ће се вероватно видети са некима од њих.

Охад Нахарин је похађао Школу америчког балета, био студент Џулијарда, пратио часове Меги Блек и Дејвида Хауарда. Био је и део Бежаровог балета 20. века у Бриселу, да би се вратио у Њујорк 1979. године и направио свој кореографски првенац у студију Казуко Хирабајиши.

Од 1980-1990. године, постављао је радове у Њујорку и иностранству. Од 1990. до 2018 је био уметнички директор Компаније „Батшева”. На том месту је сада Гили Навот.

– То је добра комбинација, заправо Охад Нахарин се заморио од директоровања које је потрајало више од две деценије, али је остао стални кореограф „Батшеве”. Окренуо се подучавању и Гага језику игре и сада има много више времена за играче него раније, док је био директор. Гили Навот је опет врло предана и сваки конфликт решава дијалогом, тако да функционишемо одлично. Трупа је са седиштем у „Сузан Делал центру” у Тел Авиву, али је сада у изградњи „Батшева” кампус, што ће унапредити наше функционисање. Радимо много, гостујемо и тренутно припремамо ново дело са Шарон Ејал, кореографкињом– каже Идан Поргес.

Описујући Нахарина играчица Ноа Паран је рекла између осталог:

– Он је веома љубазна и креативна особа и са њим заједно истражујемо Гага језик покрета, који је створен када је Охад повредио кичму и трагао за могућношћу да поново игра и да омогући свим људима, били професионалци или не, да то чине. То открива његов карактер.

Да додамо и податке да се трупа „Батшева” може похвалити са 34 играча из Израела и иностранства, да има велики број наступа на домаћим и иностраним сценама, више од 250 изведених представа и око 100.000 гледалаца годишње. Основала је као репертоарску компанију 1964. године бароница Батшева де Ротшилд, која је за првог уметничког саветника именовала Марту Грејем. Готово сви значајни израелски кореографи су потекли из „Батшеве”.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh