• Gradovi

    Medijametar: Vučić najčešći akter tekstova u štampi

     

     

    Najzastupljenija tema u srpskoj štampi u prva tri meseca 2018. godine je politički život u Srbiji, a najzastupljeniji pojedinačni akter u tekstovima je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, saopšteno je danas u Beogradu na predstavljanju najnovijeg kvartalnog „Medijametra“.

    Tri četvrtine tekstova je u formi izveštaja, po zastupljenosti slede intervjui, članci i komentari, dok je vesti sve manje, sada manje od dva odsto, navela je medijska analitičarka Danica Laban i dodala da je najviše „vrednosno konotiranih tekstova“ u Informeru, a najmanje u Danasu.

    „Tekstovi su nebalansirani, ne sadrže sve potrebne informacije, ili stavove obe strane. Oko četvrtine povoda (tema) se osmišljava u redakciji… Politički život u Srbiji je najzastupljenija tema u medijima, Kosovo i odnosi Beograda i Prištine, pa zatim ubistvo pevačice Jelene Marjanović“, rekla je Danica Laban.

    Rekla je i da je najmanje balansiranih (sa više sagovornika suprotnih stavova) tekstova u Informeru, oko jedan odsto, dok ih je najviše u Blicu, oko 29 odsto.

    Trend i ove godine jeste mnogobrojnost neimenovanih izvora koji su kasnije povod za serije tekstova, kazao je Velimir Ćurgus Kazimir iz Medijskog arhiva Ebart.

    „U medijskom prostoru Srbije postoje dnevni listovi koji prate klasičnu strukturu dnevnih novina, poput Politike, Večernjih novosti i Danasa, a postoje i oni koji odstupaju od ove matrice, poput Informera, koji sve sažimaju u rubriku vesti“, rekla je sociološkinja Isidora Jarić.

    Dodala je i da je dnevni list Alo u posmatranom periodu promenio strukturu, da sada menja koncept i da uvodi rubrike, „mada to još ne možemo nazvati klasičnom strukturom“.

    Politički analitičar Dejan Vuk Stanković je ocenio da u domaćoj medijskoj sferi postoji „neka vrsta pluralizma“, zato što ne postoje teme, pristupi ili politički i vrednosni stavovi koji su bili isključeni ili sistematski sprečavani u medijima.

    „Nedeljnici dominantno kritički pišu o vlasti, vlast je za nedeljnike negativna kategorija, a stepen kritike se medju njima razlikuje. Ta negativna slika vlasti je najčešće vezana za Aleksandra Vučića, koji se intenzivno i ekstenzivno negativno predstavlja“, rekao je Stanković.

    Dodao je i da se Vučić u negativnom kontekstu prikazuje kao „akter nesklon poštovanju bazičnih demokratskih vrednosti ili autoritarna ličnost koja predvodi nekompetentnu vlast“, kao i da pored tekstualnog postoji i vizuelni aspekt osporavanja Vučićeve pozicije, putem naslovnih stranica.

    „Sa druge strane, mediji kritički nastrojeni prema opoziciji, spore njen moralni kredibilitet, politički legitimitet, patriotizam ili kompetenciju tih partija. Postoji kampanja podsećanja na neuspešnu tranziciju, što je varijacija motiva koji koristi i druga strana novinarskog spektra“, kazao je Stanković.

    „Medijametar“ je istraživački projekat Instituta za javnu politiku, Medijskog arhiva Ebart i stručnjaka koji prate oblast medija, koji analizama vrednosnih stavova i analizom diskursa prati štampane medije u Srbiji. Mediji koji su obuhvaćeni istraživanjem su dnevne novine Blic, Kurir, Večernje novosti, Alo, Politika, Informer i Danas, kao i nedeljnici NIN, Vreme, Novi magazin, Nedeljnik i Pečat.

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com