Gradovi

Mladi autori: „Kustendorf“ važna prilika za nas

MOKRA GORA – Studenti i mladi autori, koji borave u Drvengradu, ističu da im je Međunarodni filmski i muzički festival “Kustendorf” značajan jer im pruža priliku da prikažu svoje filmove, razgovaraju sa značajnim svetskim stvaraocima, čuju njihova iskustva i uče.

Igor Simić, čiji je film “Naši čuvari” u takmičarskom programu ovogodišnjeg “Kustendorfa”, vidi značaj festivala u upoznavanju što više ljudi, druženju iz čega može da proistekne i neki zajednički projekat.

Simić kaže da su i lična iskustva reditelja, o kojima sluša na radionicama, vrlo bitna.

“Mateo Garone je uložio sopstvenu kuću da bi snimio film i film nije prošao baš najbolje, ali on je iskreno pričao o tome. Lična iskustva reditelja su strašno bitna zato što je onda nama lakše kada ulazimo u neki naš projekat”, istakao je Simić, koji priprema prvi dugometražni film posvećen njegovoj generaciji i njihovom potencijalu “da spasu svet od apokalipse koja stiže”.

Stefanu Ivančiću, koji nekoliko godina dolazi na “Kustendorf”, pažnju je privukao novi program “Dekolonizovanje filma” i ostvarenja “Nemačka mladost” Žana Gabrijela Perioa i “Planine mogu da odu” Đije Žangkea.

O takmičarskim filmovima kaže da su drugačiji, bave se temama koje su relevantne na svetskom nivou i odgovaraju programskoj selekciji festivala.

“Kustendorf je interesantan za mlade ljudi koji žele da se bave filmom u Srbiji, imaju mogućnost da dođu i vide velike svetske autore, pričaju sa njima i pogledaju filmove koje ne bi imali priliku vide negde drugde, a opet studenti filmske režije čiji su filmovi u takmičarskom programu imaju priliku da dobiju neku vrstu vidljivosti, jer su u prvom planu festivala, to je jako bitno za početnika”, ocenio je Ivančić.

Najsnažniji utisak na Kostu Ristića, studenta filmske režije, koji u takmičarskom programu učestvuje sa svojim kratkim filmom “Ruža vetrova”, ostavio je takođe novi program festivala “Dekolonizovanje filma”, koji je značajan “naročito sada kada se ponovo budi taj antiimperijalistički i antikolonijalni pokret”.

“Kustendorf”, prema njegovom mišljenju, pruža priliku mladim autorima da prikažu svoje filmove.

Ristić priprema film koji će biti njegov završni master rad i za koji je dobio sredstva na konkursu Filmskog centra Srbije i ima utisak da se poslednje dve godine situacija u kinematografiji malo popravlja, mada, naglašava, i dalje nedostaju čitave strukture, bioskopi, institucije koje bi “držale celu tu industriju”.

Marko Grba Sing prvi put je došao na “Kustendorf” 2009. kako bi sreo Džima Džarmuša i od tada dolazi svake godine, dva puta je imao film u takmičarskoj selekciji (2012. i 2016).

“Nisam znao ni kako ceo ovaj festival funkcioniše, ali video sam da je bilo vrlo pristupačno, mogao si da priđeš velikim zvezdama i to se očuvalo do danas. Ta intima ovde je super, što se svi srećemo. Još uvek mi sve ovo prija, svaki put nešto novo otkrijem i postoji kontinuitet u dovođenju velikih ljudi iz sveta filma”, rekao je Sing Tanjugu.

Za njega je svaki novi film nešto novo i znači mu da čuje tuđa iskustva o snimanju filma.

Sing i Ivančić zajedno će režirati igrano-dokumentarni film o srpskom Don Kihotu i Sančo Pansi. Angažovali su naturščike, dobili novac za razvoj scenarija i za razvoj projekta, te se nadaju da će tokom ove godine snimati.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh