Novosti online

„Мустанг” доскочио у Србију

Ждребац и Џејмс Бонд
Највећу славу аутомобилу, који знаком представља ждребац, донели су филмови о Џејмс Бонду. За „Голдфингер” из 1964. „Форд” је требало да изради ауто у златној боји, али како он није завршен на време, коришћен је бели. Други „мустанг” црвене боје је возио Шон Конери 1971. у филму „Дијаманти су вечни”.

Иако су се већ првог дана петог Сајма аутомобила „БГ кар шоу” и 10. Међународног сајма мотоцикала „Мотопешн”, који на Београдском сајму траје до 23. марта, „ломила копља” по питању који аутомобил је први продат, победу је однео „форд мустанг” са ценом од 47.500 евра.

Тиме је шеста генерација „мустанга” ступила по први пут и званично, сервисно и технички, и на сцену Србије.

Полувековну популарност модела није сањао ни син италијанских емиграната у Америци, идејни творац култног аутомобила Ли Ајкока. Те 1960, после пропасти пројекта „форд едсел”, на који је узалудно утрошено 200 милиона долара, Хенри Форд се плашио нове катастрофе.

Самтран за промашај
Мање је познато да је Хенри Форд био прилично скептичан према пројекту „мустанг” са радним називом „кугуар”. Један од главних инжењера, Ц. Н. Рутер сматрао је „мустанг” за велики промашај фабрике. Газда је признао, да је у тренуцима колебања, чак хтео да прода пројекат „Џенерал моторсу”.

Конструктору је дао 18 месеци и буџет од „свега” 40 милиона долара за развој малог, спортског аутомобила намењеног младима.

Ајкока је окупио сјајну екипу механичара, инжењера и конструктора, у којој је био и Керол Шелби, касније творац чувене верзије „мустанга” – „шелби кобра”.

Тако се 17. априла 1964. званично, после два прототипа – „мустанга један и „мустанг два”, појавио мањи брз ауто, за 2.360 долара. Сада се поједини појачани и обрађени примерци продају и по 20–30 пута вишој цени.

Уз квалитет и нова решења, све је резултовало фантастичном продајом. За само један дан наручено је 22.000 „мустанга”.

Мустанг као ловац „еф –16”
Уникатни „форд мустанг УСАФ тандербрд едишен” продат је на аукцији 2013. за 398.000 долара. Био је инспирисан акро–групом, америчког ратног ваздухопловства, познатијом под називом „тандербрдс” („птице грома”) која је те године славила 60. рођендан. Унутрашњост овог јединственог „мустанга”, трансформисана је у кабину авиона „еф 16 фалкон”, који акро–група користи у акробацијама, при чему су уклоњена задња седишта. Под хаубом „мустанга” се налази 5,8 литарски агрегат са осам цилиндара, 671 коњском снагом и 855 Њутн метара, максималног обртног момента.

Од очекиване „продаје снова” од 100.000 комада прве године, стигло се до 419.000 примерака, што је рекорд и данас у ауто индустрији. За првих пет година, продат је у чак пет милиона примерака.

На тржишту Србије „мустанг” ће се наћи у две верзије, кабриолет и класичној, као и са две варијанте агрегата: од 2,3 литара и 317 коња и „ве осам” (V8), са пет литара запремине и 421 коњском снагом, наравно уз избор између ручног и аутоматског мењача, са шест степени преноса.

Све то са убрзањима до 100 километра на час, за мање од пет секунди.

Углавном, „мустанг” и даље инспирише страсти као мало који аутомобил.

Јер, чак и ако га никада нисте возили, његова веза са филмовима, историја модела као и лична сећања враћају нас у део живота, обично леп, у ком смо, барем на трен, угледали овај култни аутомобил.

А легенда, почиње да живи и код нас у Србији.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh