Novosti online

Наплатна рампа даље, „Икеа” ближе

Изградња робне куће „Икеа” није разлог за измештање наплатне рампе са Бубањ потока и подизање нове рампе „Врчин”. Постојећа се премешта искључиво због радова на сектору шест обилазнице, од тунела Стражевица до Бубањ потока – нагласио је јуче Зоран Дробњак, в. д. директора „Путеви Србије”, на отварању градилишта будуће наплатне рампе. Она ће бити десетак минута вожње удаљена од постојеће – налазиће се на другом километру од врчинске петље према Нишу.

Зоран Дробњак, в. д. директора „Путеви Србије”: Изградња робне куће „Икеа” није разлог за измештање наплатне рампе са Бубањ потока и подизање нове рампе „Врчин”. Постојећа се премешта због радова на обилазници, од тунела Стражевица до Бубањ потока

Сумњичавост новинара није била без разлога зато што су се и на „Икеином” плацу код Бубањ потока – случајно или не, почетком ове недеље – појавили мајстори. Дробњак је ипак био изричит да готово истовремени излазак мајстора на два градилишта удаљена десетак километара ни на који начин није повезан. Он је указао да је изградња нове наплатне станице и раније била планирана како би се задовољиле саобраћајне потребе у наредних 20 до 30 година.

Склапање коцкица трајало деценију
Отварање не једне, него неколико „Икеиних” робних кућа у Србији тема је која се спомиње већ десетак година. Ову велику инвестицију најављивало је неколико српских премијера, али коцкице су се тешко склапале. Одређивање земљишта на коме ће бити грађена, недостатак урбанистичких планова, споро издавање дозвола само су неки од проблема који су кочили ову инвестицију.

– Само прошле године на Бубањ потоку било је готово два милиона возила више него дванаест месеци раније. На њој има само 15 места за наплату, а у току лета се редовно стварају гужве. Изградњом нове добићемо 23 саобраћајне траке – указао је Дробњак додајући да би сви радови, за које је ово предузеће издвојило око 2,1 милијарду динара, требало да се заврше до 15. октобра.

Да би се зацртана динамика испоштовала, радници „Страбага”, „Војводинапута” и ПЗП „Зајечар” у наредних шест и по месеци мораће поштено да запну. Како би почела градња будућег саобраћајног платоа, најпре ће морати да се заштити и измести траса магистралног цевовода Макиш – Младеновац, преусмери 700 метара тока оближњег потока, укрсте трасе цевовода и потока, реконструише постојећи подвожњак, али и да се денивелише терен.

У првој фази, чији је завршетак планиран за средину јуна, биће изграђене четири нове саобраћајне траке наплатне станице на које ће саобраћај бити преусмерен. У пасарели изнад саобраћајних трака и наплатних кабина планиран је објекат са канцеларијама за запослене.

Почетак радова ипак без здравице
Брујање првих машина на градилишту будуће наплатне рампе није засметало житељима оближњих кућа. Један средовечни домаћин, вођен старим српским обичајем да сваки почетак градње треба „залити”, мајсторима је донео и ракију. Али, грађевинари су, тешка срца, ту част одбили. Савремена радна правила не хају за здравицу и старе српске обичаје.

Осим рампе, биће подигнут паркинг и база за одржавање аутопута. Она ће имати гараже за аутомобиле и камионе, магацин, перионицу, солану… У енергетски ефикасном комплексу предвиђена је и нова трафо-станица. Да би рампа „Врчин” несметано радила и у случају нестанка струје, биће инсталиран и дизел-електрични агрегат.

Када све ово буде готово и „Врчин” почне да ради, на Бубањ потоку ће моћи да се гради денивелисана петља на којој ће се укрштати обилазница око Београда и аутопута Е-75. Не зна се тачно када ће ти радови почети. Ако се обистине најаве из „Икее”, на плацу недалеко од будуће саобраћајне петље на „Бубањ потоку” до лета 2017. нићи ће дуго најављивана прва робна кућа у Србији овог шведског произвођача намештаја. На тој локацији „Страбаг” тренутно изводи припремне радове.

– Динамика градње зависи од стања на терену, као и временских прилика. „Икеа” ће у изградњу робне куће инвестирати 70 милиона евра. Тај објекат имаће више од 30.000 квадрата и запослиће 300 људи – навео је Владислав Лалић, регионални директор „Икее” за развој у југоисточној Европи. Ова компанија на Бубањ потоку је купила више земље него што је потребно за изградњу робне куће и није искључено да ће уложити још 70 до 80 милиона евра у изградњу шопинг центра.

– Уколико овај пројекат буде реализован, тај шопинг центар би се простирао на 40.000 до 50.000 квадрата и запослио би око 600 људи – нагласио је Лалић.

—————————————————-

Лична карта комплекса

23 саобраћајне траке

17 трака за наплату

9 трака за преузимање картица

75 паркинг места за путничка возила

17 паркинг места за хаварисана возила

70 камера – 50 за надзирање саобраћајног платоа, а 20 у бази за одржавање путева

4 степеништа и један лифт спајаће пасарелу и саобраћајницу

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh