Gradovi

Narodno pozorište u 2017. od Joneska do Đordana

BEOGRAD – Vršilac dužnosti upravnika Narodnog pozorišta u Beogradu Dejan Savić izjavio je danas da u 2017. godinu ulaze sa mnogo više optimizma, sa istim konceptom da imaju za svakog po nešto, te će se na repertoaru naći dela Ežena Joneska, Lava Tolstoja, Branislava Nušića, a posle 40 godina opere „Norma“ i „Andre Šanije“…

Savić je Tanjugu rekao da će Jagoš Marković režirati Joneskovu „Ćelavu pevačicu“, Igor Vuk Torbica „Carstvo mraka“ Tolstoja, jedan od najinteresantnijih reditelja u regionu Jernej Lorenci predstaviće svoju „Epiku balkaniku“, Andraš Urban će posle velikog uspeha sa „rodoljupcima“ režirati Nušićev komad „Sumnjivo lice“, a na repertoaru će se naći i novi tekst Fedora Šilija u režiji Borisa Liješevića.

„Opera će se pojaviti sa jednim od najvećih svetskih reditelja Đankarlom del Monakom i ‘Normom’, koja 40 godina nije igrana u Narodnom pozorištu, a drugi naslov će biti ‘Andre Šanije’ Umberta Đordana, koji takođe skoro 40 godina nije bio na našoj sceni, a oko koga postoji opšti konsenzus solista koji ga obožavaju“, kazao je Savić.

On je najavio i balet „Evgenije Onjegin“ na muziku Čajkovskog i obnovu „Slike Dorijana Greja“ Vladimira Logunova, a do marta će realizovati iz ovogodišnjeg repertoara predstavu „Ričard Treći“ i operu „Moć sudbine“.

Naredna godina će, prema Savićevim rečima, biti posebno posvećena domaćem stvaralštvu kao priprema za jubilarnu 150. sezonu (2018/2019) kada će, ukoliko se usvoje njegovi predlozi, na repertoaru biti isključivo domaća dela i domaći stvaraoci.

Što se tiče gostovanja, ansambl Narodnog pozorišta 28. decembra će u Temišvaru izvesti operu „Evgenije Onjegin“, a naredne godine nacionalni teatar očekuje predstavljanje u Kini i to sa dramom „Dama s kamelijama“ i baletom „Ko to tamo peva“.

Savić posebnu pažnju skreće na protokol koji su potpisali sa Srpskim narodnim pozorištem u Novom Sadu o razmeni predstava i kaže da im je cilj da isto urade sa Narodnim pozorište u Nišu.

V.d. upravnika skreće pažnju da zbog gomilanja predstava dolaze u situaciju da nemaju dovoljno prostora ni dana u godini da igraju sve što imaju na repertoaru, zbog čega im je potrebna nova scena i podsetio da postoje priče o dodatnoj sceni na Trgu Republike.

Rezervna varijanta je, dodao je Savić, „Beograd na vodi“ gde postoji ceo jedan deo koji se zove „Opera distrikt“ i ukazao na činjenicu da „Dramaten“ u Stokholmu, na primer, ima čak osam scena na raznim mestima u gradu, kao i da je sasvim normalno odvojiti dramu od opere i baleta, jer to podrazumeva drugačiju organizaciju.

Savić je na današnjem druženju sa novinarima rekao da su dobili novi Upravni odbor i novi Nadzorni odbor – „upravljačka tela kakva dolikuju nacionalnom teatru, a formiran je i vrlo kvalifikovan Umetnički savet, za šta se on dugo zalagao, te sa mnogo više optimizma mogu da uđu u 2017. godinu.

On je posebno naglasio bolju saradnju sa Ministarstvom kulture nego tokom mandata prethodnog ministra što im omogućuje, kako je rekao, da bez problema ostvaruju zacrtani plan.

Savić je rekao da će i postojeće v.d. stanje od januara biti promenjeno, da im predstoje ne tako laki zadaci podsetivši da je u prvom talasu racionalizacije Narodno pozorište smanjilo broj radnih mesta za 111 što se nije odrazilo na umetnički kvalitet predstava.

Prema Savićevim rečima balet i dalje ima najveći procenat prodaje ulaznica (96-97 posto), sledi opera (92-93 posto) pa drama (88-90 posto).

Ansambli Narodnog pozorišta u Beogradu tokom ove godine odigrali su ukupno 468 predstava pred oko 129.000 gledalaca, a drugih 88 programa na scanama nacionalnog teatra pratilo je 23.500 gledalaca, tako da je ukupan broj posetilaca 152.500.

Foto Tanjug/N.Jovanović, arhiva

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh