MOKRA GORA – Producent Nikola Đulijano održao je radionicu za studente i mlade autore u Drvengradu, nakon projekcije filma “Mladost” Paola Sorentina.
Studenti su ovacijama pozdravili Sorentinov film, najbolji film po oceni Evropske filmske akademije prošle godine.
Đulijano je ispričao da je Sorentina sreo 1995. i tada je počela njihova saradnja duga 20 godina.
Rad na filmu “Mladost” počeli su tokom kampanje za nagradu Oskar, koju je Sorentino dobio za prethodno ostvarenje “Velika lepota”. I pre Oskara, Sorentino je za svoj novi film odabrao Majkla Kejna, Harvija Kajtela, Rejčel Vajz.
Film, rađen u koprodukciji Italije, Francuske, Švajcvarske i Velike Britanije, prema rečima Đulijana, koštao je 12 miliona evra. Snimali su u dva hotela u Švajcarskoj, što je bilo poprilično skupo, u Veneciji, Rimu i završili u londonskom pozorištu.
Đulijano je rekao da je bilo teško ostvariti koprodukciju četiri zemlje, naročito uspostaviti saradnju sa Velikom Britanijom, ali su na kraju uspeli da pronađu odličnog producenta koji stoji i iza filma “Kerol”.
Sorentino je napisao i scenario za film “Mladost”, a Đulijano je otkrio da priznati reditelj uvek zamisli prvo likove, a zatim oko njih gradi priču.
Na konstataciju studenata da u Sorentinovim filmovima prepoznaju uticaj Federika Felinija, Đulijano je rekao da Felini jeste Sorentinov omiljen autor.
“Paolo je jednom rekao da je La Dolce Vita remek delo, a Velika lepota film”, dodao je producent.
Đulijano, koji je i profesor u Filmskoj školi u Rimu, ispričao je da je studirao pravo, ali da mu je strast oduvek bila gledanje filmova, naglasivši da voli da radi filmove koje želi da gleda u bioskopu.
Za njega je najuzbudljiviji trenutak kada dobije scenario i počne sa rediteljem i scenaristom da radi na njegovom razvoju, slično se oseća i tokom montaže.
“Reditelju i scenaristi je potreban čovek koji je u projektu, ali ne u potpunosti, koji će im se i suprostaviti, uneti im sumnju”, primetio je Đulijano.
On je posavetovao okupljene mlade producente da se bore za svoje filmove, veruju u njih i preduzimaju rizike, jer je to suština producentskog posla.
Đulijano, koji je sa Sorentinom počeo da radi još kada je ovaj radio kratke filmove, smatra da je za producenta uzbudljivo da sarađuje sa debitantima, bude svedok i učesnik njihovog razvoja i uzdizanja.
“Novac nije jedina važna stvar u snimanju filmova. Najznačajnije što možete dati reditelju, naročito ako je debitant, jeste vreme. Naš posao jeste da podstaknemo i podržimo njihovu viziju i da se borimo da ta vizija preraste u film”, naglasio je Đulijano.