Gradovi

Панчевачки возачи радиће и као кондуктери – контролори

Панчево – У „Аутотранспортом предузећу Панчево” за длаку је избегнута обустава рада и престанак превоза путника, а разлог је претња возача да ће из фирме отићи због ниских зарада и лоших услова за рад. Руководство АТП-а је муњевито реаговало, а нови предлог плана рада за ову годину нашао се пред градским већницима.

„Од првог јануара ове године зараде у јавном сектору се и иначе увећавају за пет одсто, а заједничким договором смо дошли и до цифре од још 10 одсто повећања. То није ни приближно ономе што имају возачи у другим градовима, али с обзиром на то да су овде лакши услови за рад и мањи временски ангажман, јер саобраћај није толико оптерећен, томе је и зарада прилагођена. Стоји и обећање за укупно 17 милиона солидарне помоћи, на коју су радници навикли, иако није обавеза, као доказ добре воље да ублажимо и решимо проблем. Самим тим смо зараде у маси повећали за 1.200.000 динара на месечном нивоу за 130 возача и механичара”, рекао је Бојан Бојанић, нови директор ЈКП „Аутотранспортно предузеће Панчево”, наглашавајући да у светлу нове организације послова ово није екстра бонус – давање, већ промена зарада која прати промене услова рада, те су већници усвојили овако измењен програм пословања за ову годину.

Уз увећане зарада иде и повећање обима посла, то јест увођење нових радних задатака, па ће убудуће возачи морати да се баве и продајом карата, односно возачи кондуктери ће бити и контролори, када нема гужве и ван шпица, појашњава Бојанић. Слично важи и за механичаре у гаражи предузећа, који ће добити гумарски, односно електричарски део посла, којим се до сада нису бавили. Кондуктери, који су били само кондуктери, а на сталном су раду у предузећу ће остати, док за оне ангажоване преко агенције посла више овде неће бити.

Муке запослених код локалних превозника нису од јуче. Оба синдиката и „Самостални” и Синдикат „Независност” имају већ дуже време исти списак незадовољства. Уз прву ставку – ниске зараде, које годинама не прелазе око 36.000 динара, за шта кажу да је срамота, ту је и проблем прековременог рада. Представници синдиката су се у више наврата жалили да због сталног недостатка возача, јер одлазе на рад у друге градове и иностранство, ови што су остали, имали су рецимо претпрошле године више од 23 хиљаде прековремених сати, док је прошле тај број смањен на 15.000, а да проблем прави и забрана новог запошљавања.

Због забране запошљавања ангажују се људи на неколико месеци, али их нема довољно, па они који раде осећају стални притисак, замор и преоптерећеност. Када се и деси да добију слободан дан, та пауза не траје дуже од 24 сата, те је повећан број изостанака са посла због боловања, што утиче на организацију рада у складу са прописима, тврде у синдикатима и додају да потешкоћа има и у гаражи АТП-а у којој је некада на пословима поправке и одржавања возила радило више од стотину људи, да би тај број спао на двадесетак аутомеханичара, чији је просек 45 година.

Младих који би се обучавали послу нема, а све заједно могло би, по упозорењима искусних радника, да утиче и на слабију безбедност у саобраћају, док је претходно руководство тврдило да је бројно стање задовољавајуће за реализацију постојећег обима рада на осам међумесних и 11 градских линија.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh