Novosti online

Полагање преко рачунара трн у оку ауто-школа

Нови систем обуке кандидата и полагања возачког испита који је почео да се примењује од 1. јануара већ месец дана изазива незадовољство међу представницима српских ауто-школа. У кућама за обуку возача замерају да су им новине закомпликовале и отежале рад. Петар Рашета, генерални секретар Привредне коморе ауто-школа Србија нагласио је да је нови Информациони систем за оспособљавање кандидата (ИСО) почео да се примењује пре него што је детаљно тестиран.

– Када је најављиван овај софтверски пакет очекивали смо да ће он да обезбеди квалитетно праћење рада, евиденцију кандидата, али да ће нам поједноставити посао – наглашава Рашета.

Он указује да је од почетка примене централизованог система који свих 448 српских ауто-школа повезује са МУП-ом, софтвер почео озбиљно да „заказује”.

– Некада неће да прихвати податке које унесемо, а некада прихвата погрешне податке. Те грешке не можемо да исправимо, па због тога инспектор може да нас казни. Деси се и да нам нестане оно што смо снимили после неког часа, или да преко читача софтвер не препознаје податке из личних карата кандидата. Због застоја система имали смо и прекид теоријских испита – наводи Рашета.

Управо је начин полагања теоријског дела испита једна од највећих замерки на коју указују ауто-школе.

– Сада кандидати овај испит искључиво полажу на рачунарима. Не бисмо имали ништа против да је то само једна од могућности, поред усменог или писменог теста, али не једина. Шта сада треба да ради неки сељак коме је потребна дозвола за управљање трактором или мотокултиватором? Мислите ли да неће управљати њима без дозволе – упозорава Рашета који је на јучерашњој конференцији за медије у прес центру Удружења новинара Србије нагласио да је за представнике ауто-школа спорно и то што се сада сви часови снимају.

– Шта ако не потпише одобрење за снимање? Неће моћи да полаже?– пита Рашета.

Милан Тодоровић, председник Удружења ауто-школа Београда јуче је напоменуо да, исто тако, не постоји ниједно оправдање за ношење лаптопа на практични део испита.

– Ако, на пример, данас имам седам кандидата на испиту, проверу ће проћи само њих двоје. Зашто? Јер губимо много времена на уношење података о испиту. А, колико само пута имамо проблем са интернет везом. И шта онда да кажем оним кандидатима које морам да вратим, а који су због полагања изостали са посла или из школе – замера Тодоровић.

Реагујући на замерке представника ауто-школа, у Министарству унутрашњих послова за „Политику” кажу да се ИСО, од почетка примене, показао као добар. Проблеме није изазвао овај систем, тврде надлежни, већ пре свега лош проток интернета. Невоље су настајале и због тога што неки рачунари нису добро подешени за примену новог софтвера.

– Прекиди који су настајали због лоше комуникационе инфраструктуре у ауто-школама и квалитета интернет везе, одређеним изменама у ИСО, такође су превазиђени. У протекле две недеље успешност одржавања теоријског дела испита била је 99 одсто – уверавају у МУП-у.

Надлежни наглашавају и да ауто-школе не морају да имају лаптоп за практични испит уколико испитни задаци почињу испред административних просторија школе јер се, како кажу, помоћу административног рачунара могу унети подаци неопходни за спровођење испита и одредити траса за полагање. Али, ако испит почиње на неком другом месту, лаптоп је неопходан.

– Утврђивање броја испитног задатка путем рачунара је неопходно због уочених злоупотреба при спровођењу возачког испита, у којима је кандидат био упознат са бројем испитног задатка и пре испита. Такође, на овај начин се контролише и време спровођења практичног испита – наводе у МУП-у.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh