Novosti online

После „Слатке Черити” следи „Пастир Костја”

Позориште не Теразијама ушло је у 2016. годину без икаквих дуговања, што је огромно олакшање будући да су у протекле три године били у обавези да врате дуг од скоро 27 милиона динара! Ову вест потврдио нам је Александар Ђаја, директор јединственог музичког позоришта код нас – Позоришта на Теразијама.

– Дошавши на чело ове куће пре нешто мање од три године наследио сам и огромна дуговања према спољним сарадницима и тада обећао да ћемо до краја 2015. године исплатити све заостале дугове. То сам и остварио. Из сопствених средстава исплатили смо преко 21 милион динара, а са пет милиона динара помогао нас је Секретаријат за културу, уз посебно залагање секретара Владана Вукосављевића. Тиме смо добили велику сатисфакцију и ветар у леђа, јер нам је тако на најбољи начин предочено да су наш рад и квалитет препознати и адекватно вредновани од Скупштине града Београда. Дакле, морали смо у протеклом периоду да зарађујемо дупло, за текуће хонораре и наслеђене дугове, каже Александар Ђаја.

Будући да је Позориште на Теразијама прошлогодишњу хит представу „Мама миа!” у режији Југа Радивојевића реализовало захваљујући копродуценту из Словеније, фирми „Проспот д.о.о.” власника Јурија Франка, остао им је на рачуну новац за реализацију, продукционо веома захтевног пројекта „Слатка Черити” чија је премијера била у јануару. Уметнички потенцијал Позоришта на Теразијама почиње пробе руског мјузикла „Пастир Костја” у режији Саше Габрића уз оригиналну музику, као и уз познате руске романсе и баладе. Реч је о урнебесној музичкој комедији која нас враћа у време немог филма и слепстика, глумом, игром, хумором уз врхунске певачке и играчке вештине. А од наредне јесени београдска публика моћи ће да види и нови домаћи мјузикл „Мистер долар” који ће према делу Бранислава Нушића адаптирати и режирати Владимир Лазић.

Позориште на Теразијама, чини се, ипак, има највећи „проблем” са публиком, јер непосредно по објављивању репертоара за наредни месец све карте буквално плану и поред тога што коштају од 700 до 1.700 динара.

Мјузикл „Мама миа!”, како сазнајемо, позвала је селектор Ивана Вујић на наредне 45. по реду Дане комедије у Јагодини, а пре тога од 9. до 13. марта гостоваће у Скопљу, где ће бити приказан у великој спортској хали у два наврата.

– Наше представе су таквог габарита да не могу свуда да се изводе, но то не значи да не проналазимо начине да своју уметност представимо публици широм Србије. Такође, имамо и проблем са познатом Уредбом о забрани запошљавања до краја 2016. године, односно недостатком кадрова на свим нивоима, будући да имамо само 146 стално запослених. Појединци одлазе у пензију, али на попуњавање тих упражњених радних места чека се дозвола републичке комисије која стиже након најмање шест месеци, или никада. Балетски играчи морају да чекају до 53. године да оду у пензију, а већ после 40. практично све теже могу да одговоре на велике задатке које пред њих постављају велики бродвејски или домаћи мјузикли са нашег репертоара. Наравно, то публика не види и не треба да види. У балету, на пример, имамо много младих талентованих људи и публика нема осећај пада квалитета, али то нас и те како кошта, јер хонораре плаћамо из сопствених средстава. Прошле године смо у своје редове примили глумицу Милену Живановић, као и Бојану Рачић, чланицу хорског ансамбла, певачицу и пијанисту. И то је све што нам је по закону било омогућено, тврди Александар Ђаја.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh