Novosti online

Последњи краљевски „фантом”

Пред посету принца Чарлса и почетак Сајма аутомобила у Београду, нестварно је звучала вест из Енглеске о крају производње класичног модела „ролс ројса” – „фантом”. Реч је о моделу која ова краљевска кућа има у више верзија и којима се принц возио од малих ногу.

После 112 година то заправо не означава само завршетак једне епохе, не само кроз технологију израде овог обележја луксуза и времена колонијалних сила, већ и производње класичног аутомобила, упакованог у љуштуру традиције, предрасуда, богатства, статусног симбола, али одређује и много више – надолазећу еру нових технологија коју овај бренд не сме и не жели да пропусти.

Иако су за 13 година (од 2003. када је последња, седма генерација почела да се производи) продали око 25.000 возила – део припада и „духу”, другом моделу ове куће из Гудвуда у Енглеској – изгледа да је стигло време за рестилизацију. Тако ће чувени „фантом” у купе, кабриолет и „лимузина” верзији отићи у историју.

Концепт осме генерације „фантома” израђене од алуминијума, уз нова решења, приказаће тек 2018. године. За колекционаре произвешће још 50 примерака класичног „фантома” под називом „зенит”. Прославиће тако крај једне ере и обзнанити нови корак у луксузном „путовању” кроз ауто-историју свевременог бренда.

Испитивање је у завршној фази а наставља се историјат са најмодернијим технологијама и дизајн иновацијама. Наглашавају да ће и нова генерација имати на прочељу „дух екстазе”. Чувена фигурина, са овог Партенона аутомобилског престижа, остаће и даље ознака „иконе луксуза”, коју су сви покушавали да следе.

Појављиваће се, помоћу даљинских команди, или остати скривена од погледа у чувеној решетки хладњака, ако то жели богати власник.

Имали смо прилику да возимо чувене аутомобиле ове куће „фантом” и „гоуст” од Софије до Београда. Колико кошта, троши и „има коња” сматрају се за непристојна питања за власнике краљевских возила. Ипак, „фантом” кошта 370.000 евра, без пореза, али може са додацима да „стигне” и до 750.000 евра.

Мало спортскији „гоуст” вреди од око 270.000 евра, без пореза, па све до пола милиона евра. Потрошња је, без спортске вожње, око 21,5 литара на 100 километара.

Када се нађете на возачком седишту ове грдосије од две и по тоне, са агрегатом од 12 цилиндара и скоро седам литара запремине, све што знате о „ролсу” мења перспективу. Схватате да је споља само више од века дизајнерски осавремењена беспрекорна љуштура традиције, а изнутра, ипак, модеран аутомобил.

Од безбедносних система, навигације, контроле и зауздавања тих 500–600 коњских снага, до луксуза, меко штављених јарећих и јагњећих кожа за унутрашњост са одређених подручја света: Туниса, Турске, Новог Зеланда, централне Африке али и западног Есекса у Великој Британији.

Вожња овим моћним аутомобилима личи на луксузну, сигурну „пловидбу”. Брзина реакција, одзив на гас, управљивост су невероватни за тако огромно возило.

За две године знаћемо шта ће нам у осмој генерацији „фантома” приказати чаробњаци из Гудвуда. Надајмо се да технологије будућности и модерни дизајн неће убити „дух екстазе”.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh