Gradovi

Premijera predstave „Pijani“ 4. februara u Ateljeu 212

BEOGRAD – Predstava „Pijani“ Ivana Viripaeva, u režiji Borisa Liješevića, biće premijerno izvedena 4. februara na sceni „Mira Trailović“ Ateljea 212, najavljeno je danas na konferenciji za novinare.

Nova drama jednog od trenutno najizvođenijih ruskih i evropskih savremenih dramskih pisaca nove generacije, smeštena je negde na Zapadu, u nekom od današnjih velegrada, gde je 14 likova (bankari, menadžeri, dobrostojeći sloj savremenih tehnokrata i intelektualaca, plus jedna prostitutka) iz različitih razloga pijano.

Liješević je naveo da se radnja dešava u toku jedne noći i u prvom činu odigravaju se četiri situacije (suret na ulici, svadba, momačko veče, obeležavanje godišnjice smrti), koje su sve povod da se ljudi napiju.

„Tokom predstave ispostavlja se da nijedan od tih susreta nije slučajan i da ljudi iz tih susreta izlaze izlečeni. U tome je matrica komada“, istakao je Liješević.

Reditelj je primetio da u komadu likovi prepoznaju jedni u drugima bisere, jedni drugima donose razrešenje problema, izlečenje.

„Kao da nam pisac poručuje da su biseri svuda oko nas, ali zbog brzine svakodnevnice i strukture života, nismo u stanju da ih vidimo, osim u pijanom stanju“, dodao je on.

Komad „Pijani“, kako kaže, govori da je čovek u svojoj suštini biće koje traga.

„Od nastanka sveta do danas nije postojao čovek koji nije postavljao ta egzistencijalna pitanja. Komad govori da je od postanka do danas čovek uvek isti – uvek traži ljubav, drhti pred smrću i traga za odgovorom zbog čega živi“, primetio je reditelj, koji je u Ateljeu 212 prethodno postavio komade „Čekaonica“ i „Plodni dani“.

U predstavi igraju Marta Bjelica, Nebojša Ilić, Jelena Đokić, Isidora Minić, Bojan Žirović, Svetozar Cvetković, Dara Džokić, Nenad Ćirić, Branka Šelić, Vuk Jovanović, Dejan Dedić, Branislav Trifunović, Strahinja Blažić i Jelena Petrović.

Cvetković je rad na predstavi „Pijani“ i saradnju sa Liješevićem uporedio sa plivanjem i gubljenjem tla, podsetivši da je Dejvid Bouvi jednom prilikom rekao da je „pozicija umetnika zapravo u vodi i da pliva, ne znajući na šta će naići“.

„Osećanje koje glumac najviše voli jeste da se oseća prijatnim u predstavi, kao u toploj vodi, a karakteristično za Liješevića jeste da on stalno pušta hladnu vodu i ta neprijatnost vas tera da pronađete put do dobrog osećanja. Vi se u principu igrate sa tom vodom, stanete i prstom dodirnete dno, a kada vam neko izmakne to dno, onda postoji provokacija u kojoj možete da pronađete nešto novo i drugačije za sebe i da se osećate kreativno u tom svom pokušaju da isplivate i plivate i dalje, ne osećajući tlo pod nogama“, objasnio je Cvetković.

Ćirić, pak, objašnjava da „nikad ništa teže nisu radili“ i da je to proces koji se ne završava premijerom, već se nastavlja sa svakim igranjem.

Za Daru Džokić predstava „Pijani“ je teološka rasprava.

„Ovo je komad o Bogu, o tome kako ateista sreće Boga. Čini mi se da će ovaj komad i najtvrđem ateisti otvoriti prozor o tome zašto hiljadama godina ljudi veruju u nešto, a to je traženje višeg smisla života. Mislim da i ateisti imaju pravo da se upuste u to traganje“, rekla je Džokić.

Ona je primetila i da živimo u „jezivom istorijskom trenutku u kome je strah dominantno osećanje i odatle pojačana potreba ljudi da tragaju za smislom ovakvog života“.

Komad je sa ruskog preveo Novica Antić, scenograf je Aleksandar Denić, kostimograf je Maja Mirković, kompozitor Aleksandar Kostić.

Foto Tanjug, T. Valič/ arhiva, ilustracija

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh