Gradovi

Šarčević: Mi smo dugoprugaši, započeli smo mnogo stvari

U oblasti prosvete i nauke u prvih 100 dana rada vlade su započete značajne promene, izjavio je danas ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević, dodajući da 100 dana u prosveti nije isto kao u drugim ministartsvima, te da je tom resoru potrebno više vremena.

BEOGRAD – U oblasti prosvete i nauke u prvih 100 dana rada vlade su započete značajne promene, izjavio je danas ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević, dodajući da 100 dana u prosveti nije isto kao u drugim ministartsvima, te da je tom resoru potrebno više vremena.

„Mi smo dugoprugaši i nama treba duži zalet, ali smo ne samo otvorili u javnosti i nagovestili o čemu će se raditi nego smo to i započeli“, rekao je Šarčević povodom 100 dana rada Vlade Srbije.

Ministar je naveo da je u pripremi izrada nekoliko novih zakona – sistemskog Zakona o obrazovanju, Zakona o visokom obrazovanju, kao i zakona o predškolskom obrazovanju, o osnovnoj školi i o srednjem obrazovanju.

Prema rečima ministra, nekoliko radnih grupa radi na tim zakonima, a paralelno je pokrenut važan proces rasterećivanja nastavnih planova, programa i sadržaja, što kako kaže, najviše tišti i roditelje i učenike.

To je, dodao je Šarčević, ogroman posao koji nije rađen godinama, a sada su njemu angažovani Zavod za vrednovanje kvaliteta i Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja.

U tom smislu, ministar je naveo da je raspisan konkurs za 200 novih savetnika – spoljnih saradnika.

Paralelno su otvarane i druge teme, pokrenuta je i analiza rada ustanova, pre svega rada direktora škole, rekao je ministar ističući da je više od trećine ustanova imalo jako loše eksterne ocene, što je „najveća muka“.

„Idemo ka digitalnoj školi, ka elektronskim modelima vođenja dokumentacije, elektronskom dnevniku, pojednostavljenju procesa koji će ljudima olakšati život i vrednost samim ustanovama“, rekao je Šarčević Tanjugu.

Kako kaže za to je potrebno mnogo novca, ali dodaje da se pregovara sa kineskim partnerima za vrlo povoljan kredit.

Šarčević je rekao da se radi i na racionalizaciji mreža škola, a već je na svim svim fakultetima u gradovima koji se time bave, za sledeću godinu prirpemljen veći broj programa inženjerskih studija.

„Dualno orbazovanje nije samo deo priče i radimo na konceptu originalnog nacionalnog modela dualnog obrazovanja kroz preduzetničke komponente vaspitanja u osnovnoj školi, kroz nastavu tehničkog…“, naveo je ministar.

Podsetio je da će se menjati sadržaji u pojedinim predmetima, usvesti informatika u osnovnoj školi i više sporta.

„Kroz srednju školu kreću drugi modeli programa kao što su posebni smerovi za informatičke vidove gimnazija“, rekao je Šarečević i dodao da je još jedna velika i značajan promena uvođenje državne mature.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh