Novosti online

Синдикалци ГСП-а траже да им се врати наплата карата

Више од хиљаду синдикалаца ГСП-а организоваће протест пред „Београђанком” ако у наредних неколико месеци град не врати наплату карата у јавном превозу под своје окриље. Ово је јуче нагласио Зоран Антић, председник Самосталног синдиката ГСП-а, најстаријег и највећег синдиката у овом градском предузећу.

Он је подсетио да је град са „Апексом”, фирмом која управља системом издавања, контроле и наплате карата, уговор потписао на десет година, али да су се 1. марта коначно стекли услови да тај уговор престоница коначно откупи.

– Претходна власт приликом потписивања тог уговора није заштитила интересе града, када је реч о одређивању минималног износа месечне наплате и мера које би се предузеле ако се то не испоштује. То је и довело до тога да наплата буде испод сваког нивоа. Али, у уговору је утврђена клаузула по којој град може да га откупи после четири године за 5.600.000 евра – нагласио је Антић.

Синдикалци ГСП-а овај уговор сматрају штетним. Како кажу, „Апекс” овај посао не обаља у интересу Београђана.

Град ће у наредних шест година, ако им се не врати систем наплате и контроле, изгубити 6.000.000 евра само од издавања рекламног простора, кажу синдикалци

– „Апекс” са једним запосленим и 500 евра оснивачког капитала добио је посао на тендеру и 3.000.000 евра кредита са три године грејс периода. А, сада комплетан приход од легитимација, милион евра на четири године, иде тој фирми. Мало је познато и да милион евра прихода за рекламни простор сваке године иде искључиво „Апексу” – указао је Антић.

Синдикалци су нагласили да ће, ако се овај систем не врати под окриље ГСП-а, град у наредних шест година изгубити 6.000.000 евра само од издавања рекламног простора.

– За проценат који се даје „Апексу” могло се купити довољно аутобуса да се обнови цео возни парк ГСП-а. Зато смо спремни чак и да направимо конзорцијум, да запослени у ГСП-у уложе у овај систем и да га тако вратимо у оквире нашег предузећа – истакли су синдикалци на конференцији за новинаре у Дому синдиката.

——————————————————————–

Мали: Раскид немогућ

Самостални синдикат је крајем фебруара упутио молбу градоначелнику Синиши Малом да се што пре преиспита уговор са „Апексом”. Градоначелник је истакао да подржава коментаре синдиката, да ни он није најсрећнији због решења за наплату градског превоза, али да би превремени раскид уговора са фирмом „Апекс” градску касу много коштао.

– Уговор са том фирмом је чврст и више је на страни те фирме него на страни града. Али, нисмо га ми потписивали, већ неко други – казао је Мали.

——————————————————————–

Апел подржале и друге синдикалне организације

Подршку апелу Самосталног синдиката јуче су дале и друге синдикалне организације Београда и Србије. Председници ових организација подсетили су да је штетна последица уговора са „Апексом” и отказ великог броја контролора ГСП-а. Они су истакли да неки од тих људи јесу прешли у „Апекс”, али под знатно лошијим условима и да раде за знатно нижу плату.

Подсетили су и да је ГСП у својој историји био и под белгијском концесијом, као и да је деведесетих година наплата карата била обједињена са тадашњим ЖТП-ом и „Ластом”, али да се све то показало као лоше решење по највећег градског превозника.

——————————————————————–

Преживео смену власти

Идеја о увођењу електронског система наплате и поништавања карата у граду је озбиљније почела да се разматра још 2007. године. Међународни конкурс за избор фирме која ће се овим бавити објављен је почетком 2010. године у „Службеном гласнику”, домаћој и иностраној штампи и на интернет порталу града. Чак 50 домаћих и иностраних фирми откупило је документацију, али само три су, како је тада истицано, послале одговарајућу понуду. Дирекција за јавни превоз је 20. септембра исте године потписала уговор на 10 година са конзорцијумом који чине фирме „Апекс” и „Ланус ” из Београда, и „Кенткарт” из Истанбула. Уговором је предвиђено да „Апексу” припадне 8,53 одсто прихода од месечне продаје карата.

Уградња опреме и софтвера, за које је конзорцијум издвојио нешто више од 12 милиона евра, завршена је у року од 15 месеци. Издавање картица почело је у августу 2011. године, а систем је почео да се примењује од фебруара 2012. Главни циљ увођења новог система било је смањење трошкова превоза и субвенција града за ГСП, као и мањи број шверцера. Али, већ половином 2013. део градске власти оценио је да резултати изостају и да треба преиспитати уговор.

У јесен 2013. управљање престоницом преузео је привремени орган са Синишом Малим на челу и раскидање уговора почело је озбиљније да се разматра. У августу 2014. нова градска власт обзнањује да уговор са „Апексом” ипак остаје. Главна препрека, као и данас, био је недостатак новца у градској каси за преузимање система од „Апекса”.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh