Sindikat JP Aerodroma Niš: Prosek plata ispod republickog proseka – NovostiDana.rs
  • Gradovi

    Sindikat JP Aerodroma Niš: Prosek plata ispod republickog proseka

    Izjavama članova Gradskog veća Grada Niša i predstavnika budžetske inspekcije Grada Niša da od 2015 godine JP Aerodrom Niš isplaćuje protivzakonito višestruko uvećane zarade, što je bio i osnov pokretanja procedure smene direktora JP Aerodrom Niš, ostavlja utisak u javnosti da su zaposleni u JP Aerodrom Niš primali enormno visoke plate, te da su oštetili  budžet Grada Niša za više od 150 miliona dinara.

    Ovim putem obaveštavamo javnost da:

    • u periodu od 2015 do 2017 godine, posle šestomesečne isplate minimalne zarade, zarade u JP Aerodrom Niš su se kretale od najniže neto zarade bez naknada koja je bila oko 23.000 dinara, do najviše od oko 100.000 dinara, koju je primao direktor preduzeća, što je u proseku oko 28.000 dinara. Sa svim naknadama za prevoz, regres, prekovremeni rad, noćni rad, rad vikendom i praznikom, ovaj prosek ne prelazi 38.000 dinara. Čak i ovaj nivo zarada je postepeno dostignut u dužem vremenskom periodu, tačnije tek u oktobru 2015 godine. Prosečna neto zarada bez naknada od 28.000 je daleko ispod proseka u sektoru vazdušnog saobraćaja u Srbiji, niža od republičkog proseka i manja nego u mnogim javnim preduzećima u Nišu i isplaćivana je u skladu sa usvojenim Posebnim programima poslovanja JP Aerodrom Niš za svaku godinu ponaosob od strane Skupštine Grada Niša, i verifikovana je u usvojenim Izveštajima o poslovanju javnog preduzeća. Državna revizorska institucija nije imala  primedbe niti je dala bilo koju preporučenu meru po ovom pitanju, jer je nemoguće isplaćivati minimalne zarade duže od 6 meseci što je zakonski rok.
    • od 2015 godine pa do druge polovine 2017 godine broj zaposlenih se nije povećavao, a rast obima poslovanja, broja putnika i količine robe je meren stotinama procenata na godišnjem nivou. Teret razvoja saobraćaja je podnelo 100 zaposlenih koji su radili koliko je moralo da se radi, prekovremeno, vikendima i praznicima, dvokratno i trokratno kako bi nadomestili manjak broja zaposlenih i ispunili sve zahteve najvećih svetskih aviokompanija.
    • JP Aerodrom Niš, osnivač Grad Niš i reprezentativni sindikat preduzeća su potpisali kolektivni ugovor koji definiše prava zaposlenih i obaveze poslodavca, ali i koeficijente po grupama zanimanja koji su u saglasnosti sa Sistematizajom radnih mesta koja je menjana kako bi se ispratili zahtevi vazduhoplovnih vlasti i ogromnog povećanja broja putnika.

    Tvrdnje zamenika Gradonačelnika Miloša Banđura i šefice odseka budžetske inspekcije Spomenke Milojević da su osnovice za obračun zarade protivzakonito i drastično povećane, unose zabrinutost kod svih zaposlenih, jer ugrožavaju osnovna egzistencijalna prava. Ako je neto prosečna zarada bez naknada od 28.000 dinara koju smo gore naveli, protivzakonito i drastično povećana, koliko to male plate trebaju da budu da bi čelnici Grada bili zadovoljni?

    Potpuno je neprimereno da se zloupotrebljava i onako nezavidan položaj zaposlenih u JP Aerodrom Niš i javnosti predstavlja potpuno neistinita slika o njihovom materijalnom stanju u svrhu politčkih razmirica na lokalnom nivou, i to je nedopustivo.

    Zaposleni sada sa pravom sumnjaju da će aktivnosti Gradskog veća po pitanju statusa Aerodroma Konstantin Veliki i smene aktuelnog direktora kao rezultat imati drastično smanjenje i onako neadekvatnih i malih zarada, i to u trenutku kada je posle 30 godina postojanja preduzeće postalo samoodrživo i funkcioniše bez ikakvih subvencija. Posebno zabrinjava činjenica da se ovakvim ponašanjem unosi nemir i nesigurnost kod zaposlenih, što kao posledicu može da ima odlazak iz preduzeća ostručenih i licenciranih kadrova, bez kojih osnovna delatnost ne bi mogla biti obavljana, tačnije, Aerodrom ne bi imao sertifikat za rad.

    Na kraju se nameću logična egzistencijalna pitanja:

    1. Kako je moguće da se Odluke Skupštine Grada Niša i Gradskog veća, donešene u poslednje 3 godine, sada tretiraju kao protivzakonite od tog istog Grada Niša i članova tog istog Gradskog veća koji su svojevremeno za njih glasali?
    2. Da li je stav Gradskog veća i Budžetske inspekcije Grada Niša da je JP Aerodrom NIš trebalo da isplaćuje minimalnu zaradu sve ovo vreme, ali i u buduće, jer je Zakon još uvek na snazi?
    3. Da li sve ovo znači da će po postavljanju novog direktora i onako male plate za delatnost vazduhoplovstva biti još manje?

    Predsednik SO

    JP Aerodrom Niš

    Danijela Igić

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com