Novosti online

Сноуден гостује на новом албуму Жан-Мишела Жара

На листи специјалних гостију на новом албуму Жан-Мишела Жара „Electronica Volume II: The Heart Of Noise”, поред састава „Пет шоп бојс”, Герија Нумана и репера Пичиса наћи ће се још један гост, уједно и потпуно неочекиван – Едвард Сноуден, бивши агент ЦИА.

Велику музичку звезду, француског пионира електронске музике и једног од најпознатијих људи данашњице, којег је у етар винуло разоткривање америчке обавештајне прислушне мреже, спојио је британски „Гардијан”.

Након што је пре око годину дана овом листу дао интервју, промовишући претходни албум („Electronica I: The Time Machine”), Жар је затражио помоћ у вези са ступањем у контакт са Сноуденом будући да је „Гардијан” објављивао његове извештаје.

Комуникација је успостављена преко Сноуденовог адвоката Бена Визнера, а резултат ове сарадње је нумера „Exit”, коју је аутор назвао „грозничавим техном посвећеним, са једне стране, лудој трци за подацима и, са друге, јурњави ЦИА, ФБИ и НСА за једним човеком”.

Познати музичар и бивши обавештајац срели су се потом у Москви, где су провели три сата у разговору и снимању, пошто је било планирано да се видео-материјал пушта на сцени током Жарових наступа.

Препознатљиви Жаров израз у овом случају допуњен је Сноуденовим гласом – он, истина, не пева, али у деловима песме говори.

Легендарни Француз, који је у Београду први пут свирао 2008. године на концерту у Арени, током своје каријере имао је и друге необичне подухвате и изузетно посећене спектакле на отвореном због којих је заслужио да се нађе у „Гинисовој књизи рекорда”.

Памте се концерти на платоу у Гизи у Каиру, затим у Забрањеном граду у Пекингу, пустињи Сахара у Мароку итд. Његов најновији потез није зачудио познаваоце његове музике, али је разлог који лежи у позадини целе приче дубоко интиман, тиме и посебно занимљив за публику.

Осим што Едварда Сноудена Жар сматра једним од највећих хероја нашег времена, веома га као личност подсећа на мајку.

– Када сам први пут чуо за њега сетио сам се одмах ње. Она се 1941. прикључила Француском покрету отпора упркос томе што га је већина становништва тада још увек доживљавала само као једну проблематичну групицу. Увек је говорила да човек мора да реагује онда када друштво чини нешто са чим се он дубоко не слаже. Читав пројекат „Electronica” тиче се двосмисленог односа који имамо са технологијом: имамо свет у свом џепу, али смо истовремено константно предмет присмотре док више додирујемо своје смартфоне него партнере. Било ми је логично да сарађујем са неким ко симболизује ту необичну и комплексну симбиозу – изјавио је познати уметник „Гардијану”.

Сноуден није желео да о свему овоме говори за овај лист, али је пренета његова изјава снимљена у главном граду Русије, у којој признаје да је поштовалац електронске музике.

„Мелодије којих се увек јасно сећам управо су оне које се налазе у видео-играма”, додао је тада Сноуден и истакао да га је жеља човека, чији је албум „Oxygene” продат у 12 милиона примерака, да баш њега упозна и укључи у свој нови пројекат изузетно изненадила.

„Као инжењеру, некоме ко, дакле, није заиста кул, ово је права посластица и част”, истакао је Сноуден.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh