Gradovi

Srbiji treba nezavisni regulator medija

 

Martinoli Srbiji je potrebno nezavisan medijski regulator

 

 

Slide

Dražić: Biće mnogo novih medija 2020

 

 

Slide

Mediji u Srbiji 2020

 

 

Slide

Marijanović: Kreatori medija treba da slušaju publiku

 

 

Slide

Ćalović: Većina korisnika medija ići će na internet

 

 

Za Srbiju bi bilo dobro da 2020. godine ima nezavisnog regulatora medija koji bi se bavio razumnom evaluacijom tržista i da se ne desi kao danas da imamo četiri muzičke nacionalne radio stanice, more zabavnih televizijskih kanala dok informativni programi nestaju, kazala je profesorka na Fakultetu dramskih umetnosti Ana Martinoli na tribini „Mediji u Srbiji 2020“.

BEOGRAD – Za Srbiju bi bilo dobro da 2020. godine ima nezavisnog regulatora medija koji bi se bavio razumnom evaluacijom tržista i da se ne desi kao danas da imamo četiri muzičke nacionalne radio stanice, more zabavnih televizijskih kanala dok informativni programi nestaju, kazala je profesorka na Fakultetu dramskih umetnosti Ana Martinoli na tribini „Mediji u Srbiji 2020“.

Tribinu je organizovao BIRN Srbija a osim Martinoli govorili su Marko Dražić iz portala njuz.net, Strahinja Ćalović poznatiji kao Aca informacija i Marko Marjanović sa portala tegla.rs.

Martinoli smatra da se pitanje Javnog servisa neće razrešiti na efikasan način do 2020. godine.

„To će ostati glomazan arhaičan sistem, koji nažalost svoje ogromne potencijale ne koristi ni na nivou poštovanja tog brenda , a kamoli u odnosnu na produkcijske i programske kapacitete“, rekla je Martinoli.

Ona dodaje da smatra da je važno da se zakonski regulišu prava onih koji stvaraju za internet u okvirima intelektualne svojine.

Marko Dražić je istakao da pre deset godina nije bilo Fejsbuka i jutjuba i da je neizvesno šta će se sa medijima događati u naredne tri godine.

„Verujem da će se organizovati profesionalci u medijima i stvoriti neke nove portale ili štampane medije. Siguran sam da će to publika umeti da prepozna i da na mesečnom nivou odvoji neki simboličan novac za sadržaj koji joj odgovara i koji je interesantan“ rekao je Dražić.

Marko Marjanović je istakao da je za novinare i kreatore medija 2020. godine u Srbiji važno da budu otvoreni za nove ideje, platforme, nova saznanja…

Sve novo, pa i savete nekoga iz publike, dodao je on.

„Sebe smatram konzumentom medija i svaki put kada predložim nešto novo medijskim profesionalcima dobijem odgovor: „Ne razumeš ti medije“. Očigledno da mnogi kreatori medija ne poznaju baš najbolje svoj posao ako publika ne želi da gleda i sluša to što oni prave. Potrebno je da ljudi iz medija razumeju i saslušaju ljude iz nekih drugih oblasti koji su njima potrebni“, kazao je Marjanović.

Za Strahinju Ćalovića nema sumnje da će se mnogi lokalni mediji ugasiti do 2020. godine.

„Jednostavno lokalni mediji nemaju ekonomski obrazac opstanka danas u Srbiji. Što se tiče interneta sve veći broj korisnika medija će otići na portale jer je to nezadrživ proces“, rekao je on.

Kako je dodao, on veruje da će se pojaviti drugi i drugačiji mediji 2020. godine više iz ekonomskih razloga nego iz potrebe novinara za istraživačkim novinarstvom.

„Voleo bih da javni servis 2020. godine postane ubedljivo najplaćeniji medij i da bude pokrovitelj u svim segmentima koje ljude zanimaju kao što su informativa, zabava, sport, što sada ne čini“, zaključio je Ćalović.

 

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh