Краљево – Протести у Краљеву увек су кретали од централног трга, окупљањем код Споменика српским ратницима, познатог под називом „Милутин”. Но, протеклих субота незадовољни грађани се окупљају на другом тргу, испред зграде градске управе, јер обнова трга још траје. Одужили су се радови због законских процедура, чекања на набавку плоча из иностранства…
Истина, ових дана краљевачки путари раде као мрави иако је на градилишту прохладно, али појединци опет налазе ману тврдећи да тако ударнички не раде због грађана него због скоријег доласка Александра Вучића, председника Србије, у обилазак Рашког округа и могућег главног митинга у Краљеву. Да ли ће главни трг бити спреман видеће се. Можда се и не стигне само за пар дана иако се мајстори, као ретко када, на градилишту зноје усред зиме…
И друго градилиште је под посебним политичким надзором. Реч је о обнови надвожњака у Улици зелена гора, који је „жила куцавица” саобраћаја, јер спаја град са Ибарском магистралом. Нису ти послови обављени за предвиђених 75 дана, до новембра прошле године, а градилиште је и запустело. Када ће послови бити окончани још се тачно не зна. Можда, како незванично дознајемо, до јуна ове године, ако и тај посао, како чујемо, политика, то јест могући избори не убрзају. У међувремену, незадовољни грађани у протестним шетњама долазе до надвожњака да покажу како се даље не може. И, за то криве власт, локалну и државну.
Иначе, посао је каснио, како смо раније од инвеститора „Путева Србије” дознали, због тога што је након отварања конструкције објекта откривен низ непредвиђених оштећења, што је неминовно довело до одлагања датума пуштања надвожњака у саобраћај. Радило се о једанаест ивичних носача који се, због тешких оштећења, непланирано морају мењати. То није било предвиђено у пројекту, па је Републичка грађевинска инспекција, 4. септембра 2018. године, забранила наставак радова пошто их у пројекту нема. Стога су извођачи радова, београдске фирме „ЖГП Београд” и подизвођач „ЈУ копс” из Краљева, морали да чекају на измену документације, на сепарат пројекта.
Све то подуже је потрајало, поготово што је утврђена додатна неопходна замена чак и 40 мањих носача на узлазном делу надвожњака. То ће продужити градњу, незванично до половине године, а и улагање ће бити веће од предвиђених 67 милиона динара. Углавном, у току је нови тендер за извођаче. Биће то без сумње исти, само да се испоштује процедура и радови би требало поново да крену почетком марта ове године.
Док се то не заврши, локална власт је на мукама и све је учесталије, и од нервозних грађана а и од опозиционих политичара, под оптужбама за тако дуготрајне радове и огромну саобраћајну гужву у том делу града.
– Без обзира што ми као локална самоуправа нисмо у посао укључени, јер је реч о државној инвестицији, упутили смо захтев за састанак са министарком за инфраструктуру и саобраћај и директором „Путева Србије” како би док радови трају отворили алтернативни пут. Била би то већ постојећа саобраћајница покрај надвожњака, од Зелене горе до Улице Јована Дерока. То би, ипак, било прихватљиво и брзо решење, наравно ако би држава у неопходну поправку и те улице уложила додатних пет милиона динара – каже др Предраг Терзић, градоначелник Краљева.