Gradovi

Urednici znaju da izveštavaju, stvara se nepotrebna nervoza

Urednici veoma dobro znaju šta i kako treba da rade u izveštavanju tokom predizborne kampanje, tvrdi Miloš Rajković, član Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM), zbog čega smatra da se stvara nepotrebna nervoza svaki put kada se uđe u predizborni period.

BEOGRAD – Urednici veoma dobro znaju šta i kako treba da rade u izveštavanju tokom predizborne kampanje, tvrdi Miloš Rajković, član Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM), zbog čega smatra da se stvara nepotrebna nervoza svaki put kada se uđe u predizborni period.

Rajković je u izjavi Tanjugu danas rekao da je potrebno pre svega da bude zastupljena ravnomerna raspoređenost svih učesnika u izbornom procesu.

„To je taksativno navedeno samo za javne servise, odnosno Radio-televiziju Srbije i Radio-televiziju Vojvodine, ali naravno da se podrazumeva da je to obaveza i svih ostalih emitera da jasno označe predizborni program“, objasnio je Rajković.

Ono što, po njegovim rečima, stvara najviše problema jeste potreba da se napravi razlika između izveštavanja o stranačkim aktivnostima državnih funkcionera i izveštavanje o onome što zaslužuje da uđe u informativni program, a deo je njihovih redovnih aktivnosti u obavljanju javne funkcije.

Savet REM je, kako kaže Rajković, pojačao monitoring svih pružalaca medijskih usluga, kako onih koji pokrivaju teritoriju cele države, tako i regionalnih.

„Pratićemo čitav proces, s tim što bih hteo da podsetim da ni ovog puta ne postoji nadzorni odbor Skupštine Srbije koji bi trebalo da se bavi tim poslom i da prilježno posmatra sve ono što se dešava tokom predizborne kampanje“, rekao je Rajković.

Prema njegovim rečima prethodnih godina postojala je dobra praksa sa OEBS-om kada je u Beogradu i u nekoliko većih centara u Srbiji predstavnici REM imali sastanke sa glavnim i odgovornim urednicima medija kako bi se razjasnile eventualne nedoumice.

Rajković je podsetio da je Savet REM u junu 2015. usvojio je Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koji je neposredno posle toga i objavljen na sajtu tog tela.

„Ovaj pravilnik dovoljno dugo stoji na našem sajtu, da su mogli da se upoznaju. Kontaktiraćemo OEBS, možda će i ovog puta biti usvojena ta praksa da obiđemo gradove i razgovaramo sa ljudima kako bismo odtklonili nedoumice“, rekao je Rajković.

Ukoliko neko ne bude poštovao Pravilnik biće kažnjen po osnovu Zakona o elektronskim medijima, što se, kako kaže Rajković, kreće od opomene, do oduzimanja dozvole na određeno vreme.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh