Novosti online

Успех ученика у школи највише зависи од наставника

Успех ученика у школи у највећој мери зависи од наставника, таленат има важну улогу, али процентуално гледано то је око 40 одсто успеха, а осталих 60 одсто зависи од учитеља и наставника. То су показала истраживања у Србији, али и у свету, истакнуто је данас на панелу Људски капитал – ограничење или шанса за снажан раст” на Копаоник бизнис форуму.

Директорка Центра за образовне политике Јасминка Ћекић Марковић каже да наставни планови и програми, уџбеници, школска инфраструктура имају занемарљив утицај на постигнуће ученика.

„Од свих унутар школских фактора који утичу на постигнућа ученика најважнији фактор је наставник. То би значило да је људски фактор тај који је доминантан. Имамо уџбенике, наставне планове и програме, школску инфраструктуру која је боља или лошија, али од наставника зависи то како ће и шта ће радити са ученицима”, рекла је Ћекић Марковић за Танјуг након панела.

Уколико је наставник фокусиран на предмет, а не на ученика, уколико ђацима преноси информације, а не развија код њих критичко мишљење, онда из школа излази кадар који касније није адекватан за тржиште рада.

„Приступом где се инсистира на информацијама, ми спречавамо иновативност и креативност код ученика, а то су ствари које ће тржиште рада да тражи у наредном периоду”, појаснила је она.

Образовни систем у Србији, како каже, има добар систем лиценцирања наставника и стручног усавршавања, али додаје да треба инсистирати на томе да наставници примењују у пракси оно што су научили на семинарима.

Мањка и то, сматра она, што наставници који предају стручне предмете никада нису имали у иницијалном образовању – психолошко-педагошке предмете, методичко- дидактичке вештине, никада нису ушли у школу и узели дневник пре него што су добили посао.

Министар просвете Младен Шарчевић каже да су наставници прихватили своју улогу у реформама и да је прошле године преко Завода за унапређивање образовања и васпитања обуку прошло око 22.000 људи.

„Наставници су кренули са обуком. Важни су и директори јер ако директор није компетентан на који начин ће он спроводити квалитет рада у школи заједно са тимом за квалитет”, рекао је министар.

Друга врста проблема, да наставницима који предају стручне предмете недостају методичко-дидактичке вештине, како каже решава се са факултетима који образу кадар за стручне предмете.

Ректорка Универзитета у Београду Иванка Поповић каже да наставници имају и огроман утицај на професионална и лична опредељења младих људи, те да је на УБ људски ресурс најважнији.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh