Novosti online

Вина, пастрмка, „мантије” и ћевапи

Са Сајмом туризма истовремено се одржавају још три манифестације: 12. Међународни сајам опреме за хотелијерство и угоститељство „Хорека”, седми Сајам вина „Беовајн” и 12. Сајам сувенира. Под куполе Београдског сајма стигао је велики број малих произвођача прерађевина од меса, вина, ракије, слаткиша, сувенира… како би помогли у популарисању туристичких потенцијала свог краја. Многи посетиоци Сајма застају поред ових штандова и задржавају се дуже од потребног јер су дегустације обавезне.

Повезаност туризма и вина је традиционална и зато је напорима ТОС-а и познатих винских кућа са изузетним винима са географским пореклом изнедрена једна од најпознатијих туристичких тура код нас „Путевима вина”.

Зоран Стојадиновић, винар из Удружења 14 винских кућа Шумадије, каже да чак 15.000 људи годишње посети подруме чувеног региона, а више од половине су странци.

– Шумадија је Тоскана Србије што се тиче вина. Добро је да се култура вина враћа код нас јер је била прекинута низ година када је квалитет правио уступак масовној производњи – рекао је Стојадиновић. Својевремено, у доба задруга, ниједан винар није могао да произведе и изнесе на тржиште своју сорту „Бахусовог напитка”. Сад многи људе желе да се баве овом најосетљивијом граном пољопривредне производње, па је чак и Новак Ђоковић купио четири хектара земљишта у овом региону, крај села Липовац. Жеља му је да формира виноград и почне производњу сортног вина па ћемо га ускоро, можда, виђати и на сајмовима, а не само на тениским теренима.

Низ занимљивости привлачи посетиоце, а оригинална је идеја Бранка Чигоје, из предузећа „Тарагрин” из Бајине Баште, који организује седмодневне аранжмане по Националном парку Тара. Да би промовисао излете за наше и стране госте, на скривена места ове планинске лепотице довео је и куварицу Даницу Средојевић. Она припрема, на штанду, по свом специјалном рецепту, „пастрмку на ужички начин” и посетиоцима Сајма туризма нуди да пробају ову „кулинарску рапсодију”.

А да нам је гастрономија један од адута туристичке понуде, нека посведоче и речи Енеса Пљакића из Новог Пазара, директора Спортско-сајамске установе „Пендић”, да су већина страних туриста који посете „Ђурђеве Ступове” Кинези и Јапанци, али да је обавезан део шетње, по њиховом граду, дегустација локалних специјалитета, надалеко чувених „мантија” и ћевапа.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh