Novosti online

Због фискалног рачуна затворен тоалет на Железничкој станици

Ако неодложно морате да допутујете у српску престоницу, а имате проблем са простатом или бешиком, ни данас не би требало да користите возове којима је почетно и крајње стајалише београдска Главна железничка станица. Наиме, на највећем железничком путничком чворишту у земљи, у који сваког дана уђе и из кога изађе готово 100 домаћих и међународних возова са више хиљада путника, тоалет је – закатанчен.

Катанац на ово „јавно добро” пре шест дана ставили су радници Пореске управе. Две нужде су их натерале на овај, за многе путнике, немили чин. Једна је неиздавање фискалног рачуна за „олакшавање”, а друга непријављени радник кога су затекли у тоалету који, како сазнајемо, одржава „Заштитна радионица”, ћерка фирма „Железница Србије”.

У земљи где су државни службеници свакодневно критиковани због неефикасности, овај редак пример ревности пореских инспектора није наишао на одобравање путника.

– Када сам кренуо до тоалета, на вратима сам затекао црвену траку и велико камење које блокира улаз. Унутра су упаљена светла, али никога нисам видео. Чак су и обавештења поцепана, па се виде само неки делови натписа – рекао је Марко Симић, који је стигао из Будимпеште, а до тоалета је хтео да скокне у паузи док је чекао воз за Бар.

До поновног отварања тоалета на Главној железничкој станици путницима препоручујемо да скокну до оближњег на Београдској аутобуској станици. Наравно, ако и њега наредних дана не затворе порезници.

Овај средовечни путник био је тек један од неколико хиљада оних који од прошле среде збуњени и у неверици шире руке испред јединог јавног тоалета на Главној железничкој станици.

Бирцузи и кафанице на железничкој станици и у околини, које у редовним околностима многи путници сумњичаво заобилазе, постали су главно стециште путника. Угоститељи који обично не дозвољавају употребу тоалета пре него што гости наруче храну или пиће, како сазнајемо од путника, брзо су схватили њихову муку, па их ових дана и без наруџбине пуштају да се олакшају.

Многи који нису били упућени у ову „погодност” у пракси су доказали ону стару да „нужда закон мења”. Испред закатанченог јавног тоалета јуче су се ширили непријатни мириси јер бројни путници због „хитности случаја” морали су да, хтели – не хтели, нужду обаве у пасажу код улаза у тоалет.

Највећи проблем сасвим сигурно имају путници из иностранства, јер је обавештење о прекиду рада тоалета исписано само на српском језику, ћирилицом.

Ефикасност пореских службеника се не може оспорити, али поставља се питање да ли је неопходно да буду толико марљиви и када је реч о јавним тоалетима без обзира на то што су контролисали пореског обвезника а не његов „простор за рад”. Једно је када због неиздавања рачуна порезници затворе кафић или пекару. Свако у том случају лако може да скокне у прву наредну. Али, јавних тоалета нема на сваком кораку. Уосталом, када нужда потера – ко још тражи фискални рачун?

——–

„Железнице Србије” ћуте…

„Политика” је јуче затражила одговоре од „Железница Србије” и Пореске управе у вези са затварањем јединог тоалета на Железничкој станици. „Железнице Србије” оглушиле су се на наша питања.

…Пореска управа контролише поштовање прописа

Уместо конкретних одговора од Пореске управе добили смо начелан опис њихових обавеза:

„Порески обвезници су дужни да поштују пореске прописе. У контроли поштовања пореских прописа Пореска управа проверава легално пословање пореских обвезника без обзира на величину и делатност којом се баве. За сваки појединачни порески прекршај казне су прописане законом. У том смислу, Пореска управа као извршни орган предузима све мере и радње у складу са одредбама Закона о пореском поступку и пореској администрацији.”

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh