To pokazuje, kažu u Ministarstvu za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu, da mala, ali stručna i profesionalna državna uprava donosi najviše koristi i državi i građanima i kao primer navode Uroša Stojkovića, koji je obradio 1.558 predmeta u prošloj godini.
„Stranke koje dolaze u kapetaniju su veoma zadovoljne, jer se trudim da završim predmet istog dana, ljubazno ih dočekam i nisam imao nikakve kritike“, kaže Stojković.
Stojković u izjavi Tanjugu kaže da tokom prošle godine, i pored izuzetno niskog vodostaja na Dunavu, nije bilo nijednog ograničenja plovidbe, ali ni žalbi korisnika.
Kaže i da je 2011. godine stanje u njegovom sektoru na reci Dunav bilo vema loše, jer su postojala svakodnevna ograničenja plovidbe, čak i prilikom srednjeg vodostaja, kao i da brodovi nisu plovili tokom noći.
Situacija se značajno promenila, kaže Stojković, i sad je taj sekor izuzetno povoljan za bezbednu plovidbu.
„Tokom prošle godine nije bilo nasukanih brodova, havarija, prekida ili zabrane plovidbe“, naglašava Stojković.
On dodaje da, osim poslova lučke kapetanije, obavlja i druge zadatke, od upisa brodova i čamaca, izdavanja brodskih knjiga, povidbenih dozvola, odobrenja za krstarenja jahtama, daje uputstva i mišljenja.
Stojković dodaje da u nadležnosti ima i dve međunarodne luke, putnički pristan, brodogradilište i prvu registrovanu marinu.
Pohvale za jedinog zaposlenog u Apatinu stižu i iz ministarstva, u kojem hvale i druge kapetanije, uz ocenu da je rast prihoda ostvaren pre svega zahvaljujući većoj efikasnosti svakog zaposlenog i većem broju obrađenih predmeta, a ne povećanju naknada brodarima.
Pomoćnica ministra Leposava Sojić kaže da efikasnost kapetanija omogućava povećanje obima transporta na rekama i samim tim povećanje prihoda državi.
Kaže da je ministarstvo 2014. godine zateklo svih 12 kapetanija u veoma lošem stanju, ali da će država nastaviti da ulaže u kapetanije u koje se decenijama nije ulagalo, u nabavku novih čamaca i uniformi.
„Najvažnijma star koju smo rešilu i 2014. i 2015. godini je nabavka dva službena čamca koji će pomoći da se omogući bolja kontrola na rekama i pravilan promet robe i ljudi„, rekla je Sojić.
Ona navodi da je i u najlošijim uslovima plovidbe Dunavom u celoj Evropi, Srbija jedina imala prohodan put svih 365 dana, za razliku od nizvodnih država koje to nisu omogućile čišćenjem korita.
Dodaje da strani i domaći brodari imaju potpuno ravnopravan položaj, te da se ne dozvoljava pristajanje van graničnih prelaza suprotno važećim propisima, a da su zajedno sa MUP-om radili i na sprečavanju i otkrivanju krivičnih dela krađa.
Sojić dodaje i da u prošloj godini nije zabeležen nijedan prigovor na rad zaposlenih u lučkim kapetanijama, ni od domaćih ni od stranih kompanija.
Ona ističe da je šef lučke kapetanije u Apatinu dokazao da profesionalnim radom i pojačanim aktivnostima može mnogo toga da se postigne.