Gradovi

Град Пирот планира ребаланс буџета због суфицита од 320 милиона динара!

 

Код Видојка Панајотовића, заменика градоначелника Пирота, дошли смо непланирано. Данима смо се договарали са сарадницима градоначелника када ћемо обавити разговор и – нисмо се договорили.

Те данас искрсло ово, сутра се десило оно…

Када смо већ изгубили наду, стиже позив телефоном из кабинета градоначелника.

Заменик градоначелника жели да прими нашу екипу и обави разговор.

„Када можете да дођете у Пирот?“, пита саговорница из градске управе. „За двадесет минута.“, одговарамо, „Управо смо завршили разговор с председником Општине Димитровград.“.

Захваљујући новом ауто-путу, стижемо брзо и лако до Пирота, као што смо и обећали.

Заменик градоначелника се већ припремио за разговор. „Не треба мени много времена да се припремим за наступ у медијима.

Већ три године сам заменик градоначелника, а био сам двадесет седам година одборник у локалној скупштини. Навикао сам.“, опуштен је Видојко Панајотовић.

Прича нам наш саговорник како му је политика у генима – и његов отац је био одборник.

Почео је радни век као шеф месне канцеларије, а сада је заменик градоначелника.

„По занимању сам инжењер пољопривреде, али не бавим се тим послом. Задруге на селу су пропале, па проведох радни век у градској управи и у политици. Међутим, и данас живим у родном селу Церова.“

Шта је, укратко, Град Пирот учинио протекле, 2018. године, за своје грађане?

Ја сам кадар Социјалистичке партије Србије, а моја странка учествује у власти у Пироту већ петнаест година.

Тешко је побројати шта смо све у том периоду учинили за Пирот и његове грађане.

Колико је само улица изграђено и реконструисано, колико је школских зграда обновљено…

Шта је требало урадити током протекле године, а да није испуњено, и зашто?

Урадили смо све што је било планирано. У Пироту постоји модерна спортска хала, затворени базен, омладинско игралиште…

Шта намеравате да предузмете током текуће, 2019. године, како бисте помогли грађанима у својој локалној самоуправи?

Имамо велике планове за текућу годину. Само за саобраћајну инфраструктуру је издвојено преко двеста милиона динара.

Претходне године, Град Пирот је остварио суфицит буџета од преко двеста педесет милиона динара.

Тренутно, располажемо с преко 320 милиона динара буџетског новца. Из наведеног разлога, планирамо ребаланс локалног буџета.

Остала су неутрошена средства намењена индиректним буџетским корисницима који нису извршили своје планове.

Наведите највећи проблем грађана Пирота који локална самоуправа не може да реши и зашто?

До пре неколико година, највећи проблем Пирота је било исељавање становништва.

Међутим, успели смо да преокренемо стање, тако да се сада људи досељавају у Пирот. Познати произвођач аутомобилских гума из нашег града често тражи стручњаке одређених профила широм Србије.

Оно што нисмо успели да решимо јесте лоша демографија пиротских села, нарочито оних удаљенијих од града.

У већини села која нису у непосредној близини града, просечна старост становника је око седамдесет година.

Како коментаришете проблеме који се јављају у вези с изградњом мини хидро-електрана?

Оштро се противимо изградњи мини хидро-електрана у заштићеним подручјима, као што је подручје Старе планине.

Наведено посебно важи за електране с девијационим цевима.

Такве мини хидро-електране захвате су воду из неког речног тока и спроводе је неколико километара до електране.

Тако се изгуби неколико километара реке.

У овој области је потребно наћи другачија системска решења. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издаје одговарајуће дозволе за изградњу електрана на Старој планини.

Локална самоуправа се о томе не пита ништа, а требало би. Највећи проблем се јавио у селу Ракита у, нама суседној, Општини Бабушница.

Ауто-пут од Ниша к Софији је потпуно завршен у делу који се налази у околини Пирота. Какав је и колико значај ауто-пута за даљи развој вашег града?

Изградња ауто-пута је за нас, наравно, врло битна. Инвеститори траже модерне саобраћајнице да би улагали у неку средину.

Истичем да смо имали добру сарадњу с градитељима ауто-пута. Локални путеви који су оштећени за време изградње ауто-пута, биће поправљени текуће године.

Оно што инвеститори траже, јесте и политичка стабилност. Садашње градско руководство има велико искуство и труди се да добро ради. То доприноси све већој заинтересованости за улагања у Пирот. Увелико купујемо земљиште како бисмо проширили индустријску зону у Пироту.

Љ.К.

 

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh