Radove izvodi kompanija Ruskih železnica RŽD internešnel.
Mihajlović je rekla da će ta pruga od Resnika do Valjeva biti modernizovana najkasnije do novembra 2017, a tada će vozovi moći da saobraćaju brzinom od 120 kilometara na sat.
Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP. Radovi će obuhvatiti rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, S S i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica. U Ruskim železnicama kažu da će ceo projekat biti završen u junu 2018. Pruga Beograd – Bar kroz Srbiju je duga 287 km, a puštena u je u saobraćaj 1976. godine.
Ugovor za modernizaciju 77,6 kilometara deonice Resnik – Valjevo je potpisan u decembru 2015. godine, a vrednost radova koji se finansiraju ruskim kreditom je 80 miliona dolara.
Mihajlović je naglasila da se sada od Resnika do Valjeva vozom putuje i do dva sata i 20 minuta , dok će nakon radova to putovanje biti skraćeno na 70 do 75 minuta.
Ona ističe da je vrednost aktuelnih projekata i investicija u putnoj infrastrukturi veća od 3,5 milijardi evra, a na železnici više od milijardu i po.
„Ruski kredit je, pre svega, partnerski odnos između srpskih i ruskih železnica, ali i poseban odnos između dve zemlje“, naglasila je Mihajlović poručujući da će Srbija poštovati ugovorene rokove.
Ona je podsetila da ruski kredit ne obuhvata samo rekonstrukciju koloseka već i nabavku novih vozova.
Radovi, u kojima će učestvovati i domaća preduzeća, započeti su u železničkoj stanici Vreoci i to je prva ozbiljnija rekonstrukcija barske pruge od njene gradnje.
Tokom letnje sezone neće biti radova koji utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na barskoj pruzi, tako da će se radovi odvijati samo u železničkim stanicama Vreoci i Divci.
Nakon letnje sezone počeće i radovi na deonici Resnik – Vreoci koji će trajati oko sedam meseci, a naredne godine i Vreoci – Valjevo koji će trajati oko dva i po meseca.
Mihajlović je jutros u Vladi Srbije prisustvovala potpisivanju aneksa ugovora o ruskom kreditu za gradnju pruge Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 43 kilometra.