• Novosti online

    После Радио Ниша и Радио Лесковца гаси се и Радио Крагујевац

    radio

    Ако не прихвате социјални програм понуђен на „папиру без печата”, запослени у РТК би, као технолошки вишак, могли да добију отпремнине само за две године рада код новог власника

    Ускоро би од Радио-телевизије Крагујевац, медијске дике Шумадије, могла да остане само табла са знаком фирме окачена на улазу у зграду из које се од 1970. емитује радио програм. Неколицини преосталих радијских новинара је сугерисано да пређу на телевизију, где је већ две недеље актуелан штрајк упозорења. Сваког дана штрајкачи не раде један сат, углавном од 11 до 12, а понекад и од 19, када почиње емитовање централне информативне емисије „Хроника”.

    Од укупно 65 запослених у РТК, у штрајку је њих 40, неки су узели боловање или одмор, па програм, и радијски и телевизијски, одржава свега петнаестак новинара и техничара који сматрају да протест у организацији гранског синдиката „Независност” не води никуд, бар не до исплате четири заостале зараде за јун, јул, август и сeптембар. Или се, можда, надају да ће их напредњачка власт у Крагујевцу заштитити од губитка посла с којим ће, извесно је, бити суочене њихове „неправоверне” колеге.

    – Увек је на Радио-телевизији Крагујевац било политике. И руководиоци, и уредници, и програм, све је то морала да аминује нека странка – каже Горан Антонијевић, председник подружнице синдиката „Независност” у овој медијској кући.

    С политичарима на грбачи, РТК је, полако али сигурно, срљао у пропаст коју је, како ствари стоје, решио да печатира нови власник, бизнисмен из Крушевца Радоица Милосављевић. Радио-телевизију је купио средином октобра прошле године за 85. 500 евра, са обавезом да током две наредне године у кућу унесе 250.000 евра.

    – Прве године је требало да инвестира 150.000 евра, а добили смо само неке половне камере и миксету који скупа не вреде више од 10.000 евра – тврди Антонијевић, иначе шеф технике, који признаје да му, откако не прима плату, помаже мајка пензионер.

    У сличној ситуацији су, каже наш саговорник, и друге колеге, неко молерише, неко је децу послао код родитеља… Руководство фирме их је упознало са социјалним програмом у режији власника РТК, који подразумева и отпремнине од 200 евра по години стажа.

    – Не знам шта да мислим о тој понуди, не знам шта да кажем колегама, на њима је да одлуче. Знам само да је то стигло на једном папиру без печата. Не види се ко стоји иза тога. То је својеврсна уцена. Ако сад не прихватимо оно што нам је понуђено, следеће године у ово време бићемо проглашени технолошким вишком и моћи ћемо да добијемо отпремнине само за две године рада код Радоице Милосављевића, ако је он уопште власник фирме.

    Према Антонијевићем мишљењу, власник фирме жели да у РТК остане петнаестак, највише двадесет запослених… Бригу о „правовернима” би онда, како се прича, могла да преузме локална самоуправа, кроз суфинансирање медијских садржаја, што у Крагујевцу још није заживело. Ни прошле, ни ове године град није расписивао „новинарски” конкурс, ваљда чекајући да РТК буде сведен на меру коју буџет може да поднесе.

    Радио-телевизију Крагујевац је раније напустило двадесетак новинара, а рачун фирме је тренутно у блокади, због минуса од око 13 милиона динара. Осим неких странака, за стање у овој медијској кући, откад траје штрајк упозорења, интересују се и инспекција рада и полиција која повремено проверава „здравље” запослених.

    Аутор: Бране Карталовић, фото: Б. Карталовић Извор: Политика

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com