• Gradovi

    Пред Управним судом почело суђење поводом приватизације Нишке ТВ: власнику прво буџетски новац, па куповина медија

    НТВ 2015-08-26 18.27.17
    Пред Управним судом у Нишу почело је суђење поводом тужбе Александра Живадиновића, који је био један од заинтересованих купаца Нишке телевизије, против Министарства привреде Србије, због тога што је одбило његов приговор да конзорцијум, чији су кључни члан нишке Народне новине, не може купити НТВ, јер Закон о јавном информисању и медијима забрањује да купац медија буде „правно лице које се у потпуности или делимично финансира уз јавних прихода“. Живадиновић је у приговору навео да су Народне новине годинама уназад биле финансиране на тај начин.

    Како сазнајемо, пред Управним судом је прошлог петка одржана прва јавна расправа поводом Живадиновићеве тужбе, на којој су се појавили и правни заступници Министарства привреде, као и „заинтересовано лице“ Слађана Остојић, која је уз Народне новине члан овог конзорцијума, а иначе је и директорка и глодурка Телевизије Зона Плус, у власништву сина Братислава Гашића, бившег министра одбране и функционера СНС- а.

    У случају да буде назадовољан одлукама у управном поступку, Живадиновићу преостаје обраћање Уставном суду, а након тога и евентуални поступак пред Европским судом за људска права у Стразбуру, што је он и најавио.

    Представник Министарства привреде је, наводе наши извори, суду доставио мишљење Министарства културе и информисања да издавачи медија, који добијају средства из буџета по основу конкурса за суфинансирање јавног интереса у медијима „могу бити купци у поступку приватизације, под условом да нису основани од стране Републике, аутономне покрајине и јединице локалне самоуправе“. Народне новине су, иначе, октобра прошле на оваквом конкурсу из нишког буџета добиле 14,85 милиона динара, а готово у исто време, као кључни члан конзорцијума, „победиле“ на јавном надметању на којем је НТВ купљена за мање од десет милиона динара.

    Правни заступник Живадиновића је на суђењу изнео и податке о финансирању Народних новина новцем грађана и мимо оваквих конкурса. У Извештају о власничкој структури и контроли медија у Србији Савета за борбу против корупције, објављеном прошле године, наведено је да су те новине, само у периоду од 2009. до 2012. године, и само из градског буџета, добиле 49 милиона динара. И подаци Управе за трезор Министарства фмансија показују да је овај лист од 2009. године добијао милионска средства из градског и општинских буџета. Ове новине су, иначе, приватизоване 2006. године, а купио их је један од чланова нишке породице Радомировић.

    Видосав Радомировић је претходно негирао је било какве нерегуларности у поступку приватизације НТВ, оцењујући да све те уплате буџетског новца Народним новинама „пе представљају финансирање из јавних прихода“. Према његовим речима, ова медијска кућа је та средства „зарадила јер је за њих пружала услуге у оквиру своје делатности“.

    „Народне“ су се нашле у жижи јавности и недавно, када је новинар те куће Јовица Васић скоро десет дана штрајковао глађу испред нишке Полицијске управе, упозоравајући да његове колеге, како је рекао, примају минималац, раде на црно и у лошим условима, а не допушта им се синдикално организовање. Васић се одлучио на овакав, радикални протест пре свега зато што надлежне институције, којима је „указивао“ на проблеме, „никада нису реаговале“.

    Спорно мишљење Мишљење Министарства културе и информисања „у корист“ актуелног власника НТВ, у које је Данас имао увид, потписао је државни секретар Новица Антић, а датирано је на 12. октобарa ове године, што би могло значити да Министарство привреде није имало такво мишљење у тренутку када је одбило Живадиновићев приговор, о којем је иначе одлучивало пре скоро годину дана.

    Такође, мишљење Министарства односи се само на буџетски новац који су Народне новине добијале на актуелним медијским конкурсима за суфинансирање, а не обухвата и јавна средства које је та кућа добијала и изван тих конкурса, по уговорима са локалном самоуправом и њеним институцијама и предузећима.

    – Ово мишљење нема обавезујућу правну снагу, коју има једино тумачењеоргана који је донео Закон о јавном информисању и медијима који садржи ову одредбу, а то је надлежни одбор Скупштине Србије, кажу извори Данаса.

    Аутор: З. Миладиновић Извор: Данас

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com