Južna Srbija

РЕДОВИ КАО СУДБИНА (2)

Redovi rfzo2Продужење важности старих или добијање нових електронских здравствених књижица претворило се у ноћну мору многим Нишлијама.

Грађане очекују дуги редови, нервоза и неизвесност да ли ће обавити посао за један или више дана.

У нишкој филијали Републичког фонда за здравствено осигурање тврде да максималан број запослених ради на издавању и продужењу књижица, али и да раде на унапређењу система. Нишлије у редовима гласно гунђају, зашто надлежни прво нису усавршили систем, па онда кренули у акцију замене здравствених књижица.

Већина оних који сатима чекају у дугим редовима су огорчени. Кажу, “ако су у филијали фонда неспособни да организују посао, могу ваљда да набаве још неку столицу за људе у бесконачним редовима. Само 5,6 столица је намењено стотинама“. Други пак помирљиво поручују, “овде нам је барем топлије него кући“ …

Јелена Милошевић која има два мала детета каже да је дипломирани економиста и да ради у једној приватној компанији. Након четири часа чекања тек је у средини дугог реда. Тврди да многи који дођу не заврше тог дана посао, већ се враћају сутрадан у нови ред.

‘’Не знам, где ме више понижавају? Да ли на послу, где немам радно време и радим од јутра до сутра или овде? Радници у администрацији, средњошколци који имају по 3,4 већу плату од мене, понашају се према нама као да смо нико и ништа. Газда ме кажњава са 10% што ме нема на послу и прети ми отказом, овде не можемо ништа да завршимо, деца су кући сама … Чекамо у дугим редовима, ево већ 4 сата сам овде, нико нас ништа не пита.

Марко из насеља Ледена Стена пита се, због чега се уопште оверавају књижице? Зар не може све електронски да се провери, ко је платио порезе, ко није?

“Чекао сам два пута у дугим редовима да би ми рекли да моја фирма није платила доприносе и да не могу да добијем потврду за продужење важности здравствене књижице. Kада сам почео да негодујем, административни радник ми каже: није то ништа необично, па враћамо због неплаћених доприноса чак и раднике Пореске управе, Полиције, Војске“ – тврди Марко.

Немања Великић саветник директора за информисање Републичког фонда за здравствено осигурање признаје да има проблема и дугих редова у читавој Србији.

“Због тога смо одлучили да продужимо радно време наших филијала до 19 часова и 30 минута. Проблем је што је велики број људи у складу са нашим менталитетом чекао задњи моменат за замену књижица. Књижице се мењају од 2013. године. Ми смо јануара 2016. године имали само 40000 захтева, а октобра, новембра и децембра прошле године, просечно по 1.100.000 захтрева. Нема администрације која би могла толико велики број захтева за кратко време да експресно реши“ каже Великић.

Радници нишке филијале Републичког фонда здравственог осигурања незванично су нам рекли да су са 4 истурена одељења у општинама Медијана, Црвени крст, Пантелеј и Палилула повучени служеници и пребачени на шалтере седишта филијале у Пријездиној улици. Са циљем да се смање редови, одлучено је да се запослени концентришу тамо где је највећа гужва.

Док грађани негодују због редова, гужви и компликоване процедуре, у РФЗО истичу да потврде нису потребне свима и да многи чекају због незнања. Потврда се издаје  само лицима која немају оверену стару „папирну“ књижицу, као и лицима која су изгубила оверену стару књижицу. Потврда није потребна и не издаје се: деци до 18 година, трудницама, породиљама које имају неоверену стару здравствену књижицу и пензионерима којима је здравствена књижица трајно оверена.

Љ.К.; Љ.П.

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh