Gradovi

У Скопљу почео самит „Македонија 2025”

Скопље – Самит „Македонија 2025”, регионална платформа за размену најновијих светских трендова у пословању, инвестиције, технолошке иновације и одговорно лидерство, почео је данас у Скопљу окупивши око 300 угледних званица, који ће размотрити моделе за економски раст малих држава у региону. Међу званицама су дипломате, привредници, директори, академици, пословни стручњаци из дијаспоре.

Председник Одобра директора Самита Македонија 2025 и директор у америчкој компанији „Guggenheim Partners” Роберт Арсов је подсетио да је то шести Самит и да је почео као идеја са стратешким приоритетом развоја земље. „То је била и образовна иницијатива, а постао је платформа за развој. Стручни људи преко те платформе могу да размењују ставове, добре праксе, знање и искуство. Имамо одличне учеснике већ годинама”.

Арсов је рекао да су и овог пута учесници из САД, Сингапура, Канаде , Немачке и других држава. Навео је пет главних циљева Самита: Први – да се убрза економски развој, поспеше стране инвестиције, подигне конкурентност и повећа извоз, али и подстакне раст предузетништва и старт ап компанија.

Други циљ је имплементација едукативних програма, трећи активирање дијаспоре, затим промоција вредности транспарености, деморкатије и инклузивног друштва и на крају статешки прогрес и подизање квалитета живота. „Очекујем да ћемо имати и 50. самит односно да ће овакви скупови бити настављени и после 2025. године”, додао је Арсов.

Један од оснивача и члан Одбора директора Самита и председник „The Zaf Group” Мике Зафировски је рекао да ће на самиту бити размотрени модели за развој малих држава, на пример, успешни модели развја Сингапура и Арменије. Самит је, истичу организатори, јединствена прилика да се повежу истакнути појединици.

Учесници ће првог дана поделити примере најбоље праксе који омогућавају малим државама да изграде одржив економски модел раста. Пажња ће током самита бити посвећена и глобалним економским трендовима, изазовима и могућностима, улози жена у пословном свету, страним инвестицијама, дељењу ноу-хау и развоју мреже локалних добављача. (Танјуг)

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh