BG

 VIŠE OD 1000 UČESNIKA U PROJEKTU STVARANJA BRŽE, EFIKASNIJE I SAVREMENIJE USLUGE GRAĐANIMA SRBIJE!

 

Već dve godine u više od 150 lokalnih samouprava, opština i gradova Srbije sprovodi se projekat unapređenja upravljanja ljudskim resursima, sa ciljem postizanja efikasnije i brže usluge privredi i građanima. Projekat sprovodi Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave u saradnji sa Stalnom konferencijom gradova i opština, a podržavaju i finansiraju Savet Evrope  i  Evropska unija  sa dva miliona evra.

Projekat „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi”  sastoji se iz dve komponente:

KOMPONENTA A: unapređenje pravnog i institucionalnog okvira u cilju unapređenja funkcije upravljanja ljudskim resursima – jedan od rezultata ove komponente je i nedavno usvojen Zakon o Nacionalnoj akademiji za stručno usavršavanje zaposlenih u javnoj upravi;

KOMPONENTA B: uspostavljanje operativnog sistema stručnog usavršavanja zaposlenih u lokalnim samoupravama – komponenta koja se odnosi na formiranje i usvajanje odgovarajućih procedura i akata u lokalnim samoupravama, kao i na obuke i treninge za njihovu uspešnu implementaciju

Evropska praksa i nova zakonska rešenja nameću obavezu stručnog usavršavanja u organima javne uprave koja je, već nekoliko godina unazad, temeljna reformska oblast  u našoj zemlji. Savet Evrope je prepoznao izazove sa kojima se u svom razvoju suočavaju lokalne samouprave u Republici Srbiji i podržao proces reforme i kroz ovaj projekat.

-“Cilj projekta je da se, po prvi put, uspostavi sistem ozbiljnog i modernog  upravljanja ljudskim resursima u lokalnim samoupravama. Samo tako ćemo imati najbolje ljude na odgovarajućim mestima, adekvatno opremeljene znanjem i veštinama, koji će svojim građanima pružiti najkvalitetniju moguću uslugu. Drugi cilj, na nacionalnom nivou, odnosi se na uspostavljanje uređenog i efikasnog sistema za stručno usavršavanje zaposlenih.” – izjavio je Aleksandar Jovanović, rukovodilac projekta u Savetu Evrope.

Paket podrške za 20 pilot opština

Stručno usavršavanje zaposlenih na lokalnom nivou, kao važan segment upravljanja ljudskim resursima u javnoj upravi, u visokom je stepenu neuređena oblast. Savet Evrope sproveo je konkurs za izbor 20 pilot opština (Bač, Beograd, Bujanovac, Čačak, Kragujevac, Kraljevo, Loznica, Medveđa, Niš, Novi Sad, Pančevo, Pirot, Raška, Savski venac, Smederevo, Stari grad, Svrljig, Trstenik, Valjevo, Zrenjanin) za sprovođenje paketa podrške za unapređenje funkcije upravljanja ljudskim resursima i u tim opštinama su implementirani posebni paketi konsultantske podrške. Iznenađuje podatak da su se na konkurs prijavile 92 gradske i opštinske uprave, što je više od polovine njihovog ukupnog broja. U ovim opštinama sprovedene su brojne aktivnosti u programu paketa podrške: opštine i gradovi su usvojili politike upravljanja ljudskim resursima, održan je set obuka za zaposlene iz oblasti upravljanja ljudskim resursima; unapređeni su pravilnici o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i druga relevantna dokumenta. Opštine i gradovi su po prvi put krenuli u proces analize potreba za stručnim usavršavanjem i planiranje razvoja kapaciteta zaposlenih.

Do kraja decembra, kada je planiran zavšetak projekta, u izabranim opštinama, održaće se dvodnevne regionalne obuke na temu „Stručno usavršavanje zaposlenih u lokalnoj samoupravi”, kao i svečanosti uručivanja sertifikata opštinama koje su prošle progam paketa podrške.

Završna konferencija na kojoj će se sumirati rezultati projekta planirana je u prvoj polovini decembra, u Beogradu.

Ostali rezultati projekta:

  • 16 trodnevnih regionalnih obuka na temu „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi“ ( 250 učesnika tokom 2016; 373 učesnika tokom 2017.);
  • 146 učesnika prošlo je kroz devetonedeljnu online obuku;
  • 4 regionalna info dana o paketima podške za 20 pilot opština;
  • U 20 opština i gradova implementirani su posebni paketi konsultantske podrške;
  • 1106 učesnika iz 50 različitih opština učestvovalo je tokom 2017. na obukama iz sledećih oblasti: Upravljanje ljudskim resursima; Pravni i institucionalni okvir; Ocenjivanje i formulisanje radnih ciljeva; Upravljanje promenama;
  • Izrađeno je 34 modela akata za lakšu, bržu i kvalitetniju primenu savremenih principa upravljanja ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – Ovi modeli se danas koriste u skoro svim opštinama širom Srbije;
  • Odgovoreno na više od 200 upita iz lokalnih samouprava preko internet stranice namenjene podršci gradovima i opštinama za primenu Zakona o zaposlenima u AP i JLS .

LJ.P.

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh